View Single Post
Old 27-01-2008, 13:49
Harmen's Avatar
Harmen Harmen is offline
Forum Regular

Afgelopen vrijdag mijn Golf MK1 ingevoerd. Het is allemaal erg simpel om een auto in te voeren.
Helaas was de keurmeester van het RDW bij mij een beetje flauw. Hij keurde mijn auto af bij de invoer keuring omdat er één nummer van het chassisnummer doorgekrast was en opnieuw ingeslagen. Ik kon van dit doorgekraste nummer geen letter of cijfer maken maar de beste man vond het niet duidelijk en het leek alsof er een extra letter/cijfer stond. Ik moest mijn chassisnummer opnieuw in laten slaan. Extra kosten; €84.- Gelukkig hoefde ik helemaal geen BPM meer te betalen. Er is een nieuwe regel vanaf 1 januari 2008 hoef je als de auto ouder is dan 19 jaar en 5 maanden géén BPM meer te betalen. Ik had verwacht dat ik nog BPM moest betalen omdat de Golf nog geen 25 jaar oud was. Dat viel financieel dus weer mee!

Wie kan een letter/cijfer maken van het op één na laatste teken??? IK NIET!

Mooie sleutelhal.

Opnieuw inslaan chassisnummer, kosten €84,- Gelukkig kon dat diezelfde dag nog, ik hoefde maar van 11u tot 15u te wachten...

Na het invoeren direct het Koni verlagingsetje eronder gezet. Ziet er al een stuk beter uit en het rijdt ook nog comfortabel. Het liefst zou ik 'm helemaal plat leggen maar gezien het een budget auto is en ik er zo'n 20.000 per jaar mee ga rijden...