View Single Post
  #8  
Old 23-01-2008, 06:31
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,641
Lightbulb investigation

6:30 uur:
Allemaal bedankt voor de tips, ik ga na een slaapje (nachtdienst) ff kijken en proberen; nog niet veel tijd gehad, deze week!
Ik ga het hele benzinetraject ff volgen...


EDIT 15:00 uur:
Zo ik heb even gekeken...
Wat aanzuigslangen losgehaald, stekkerverbindingen gecontroleerd, de verdeelkap en rotor even schoon geschuurd en gekeken naar de benzineaanvoer. (oh ja, ik heb voor de zekerheid toch ook maar de tankinhoud gecheckt ...)

Als ik de sleutel omdraai, hoor ik gewoon de pomp bij de tank; dus relais en zekering zijn oké.
Het brandstoffilter zit ook bij de tank. Ik wilde die er afhalen, om een eventuele verstopping te ontdekken/verhelpen.
Daar zag ik welke kleur de aanvoerleiding is. Dus bij het injectie-gedeelte die (zwarte) leiding eerst maar even los gehaald en een bakje eronder...
Even contact maken (zzzoemende pomp) leert dat de benzinetoevoer er wèl is; het bakje zat vol euro 95!
Vreemd dus: er is wèl een vonk en er is wèl benzine...

Toen ben ik maar even ècht gaan doorstarten (een minuut of 2/3) en waarempel,; hij begon wat te pruttelen en sloeg uiteindelijk zelfs aan !
Ik moest wel met het gas 'spelen' en af en toe een knalletje was er ook bij.
Kortom: hij liep, maar niet echt van harte...

Ik denk nu dus dat het inderdaad een regelunit is, die kapot is.

Ik breng hem waarschijnlijk volgende week maar weg om i.i.g. de computer uit te lezen; ik kan er verder niks meer mee

hij staat klaar voor de sleep



(wordt vervolgd)
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote