View Single Post
  #37  
Old 21-01-2008, 14:59
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default

Heb afgelopen zaterdag met Erik aan de hand van de vraagbaak alles doorgemeten en overal komen de correcte waardes uit de "stekers" (insider )

Enige wat het mijns inzien nog kan zijn is de lambdasonde zelf, die kregen we er helaas niet uit omdat we met geen mogelijk een (steek)sleutel/dop/whatever rond konden draaien om de lambda los te krijgen....
Het is daar erg krap bemeten in zo'n vento


Het lijkt wel alsof de auto het alleen doet bij een olietemperatuur onder de 90 graden, dan komt het in ieder geval vaker voor dan als de motor warm is!
Een tweede puntje waar ik me erg over verbaasde is dat deze vento in de 2e versnelling zonder koppeling/gas gewoon doorblijft lopen/duwen... Dit is normaal toch echt diesel gedrag en ik kan me niet voorstellen dat een benzineblok dit hoort te doen (ik heb het alsnog niet eerder meegemaakt met een warme motor)

Na al het (zoek)werk, tijd en geld dat er in gestoken is zou ik deze auto niet gelijk weer verkopen, lopen doet ie perfect alleen het stationair gedeelte is een beetje vreemd....
Reply With Quote