Thread: Sci2
View Single Post
  #1  
Old 21-01-2008, 11:25
Sci2 Sci2 is offline
Forum regular
 
Join Date: May 2007
Posts: 86
Default Sci2

zal me hier ook maar ff voorstellen wel een kopie van vwforum

dag mede forummers

zal me bij deze ook even voorstellen
zit al tijdje op het forum maar nu met nieuwe vw


ben dus Onno
kom uit de regio schagen 22 jaar

autos:

Vw Scirocco II 1.8 8V Scala
Vw Golf MK II 1.8 16V ( van me vriendin )

en nu dus de nieuwe

Vw Golf MK II 1.8 8V G60

me vriendin en ik zochten een nieuwe VW afijn dus een G60 op het oog 180 km hier vandaan (nijmegen)
wij een afspraak gemaakt de auto tegaan bekijken en daar aangekomen
bleek de auto mooi gepresenteerd testaan dan dat die daar werkelijk stond

uitlaat was lek tikkend geluid
roestplekkies op het voorscherm
deukje in het tank klepje
G60 remmerij moet er nog op
G60 bak moet er nog op

maar goed evengoed de auto meegenomen was toch al een afmaak project denk kan er wel bij..
alles geregeld en wij op weg terug naar huis.
10 KM verder klapt de kachel radiateur er uit alle KVS op straat en daar sta je dan met je vriendin 180KM van huis
en alleen de gamma bij je in de buurt na 2 uur stil gestaan tehebben een waterkraan gehaald bij de gamma
en die tussen de 2 leidingen gezet van de kachel KVS er in en naar huis..

de auto lekte wat olie dus had de planning de olie te verversen dus de auto de brug op bij jelmer
en wij onder de auto door en kwamen best aparte dingen tegen..

aan beide kanten zaten de aandrijfassen los helemaal los ja alle bouten zelfs een paar helemaal eruit..
carterpan zat niet geheel vast kan alle boutjes nog een slaggie geven...
een bout los van de versnellingsbak..

nadat allemaal vast gezet tehebben toch de olie verversen
bleek dat er een ring tussen het filter zat om sensoren op aantesluiten
die ongeveer 2,5 CM dik dus olie filter komt ook 2,5 CM naar beneden
waardoor het olie filter dus op de voorste balk lag en elke keer als je gas geeft
komt het olie filter terug op die balk niet zo gek dat het gaat lekken !!!

alles beetje nagelopen slangenklemmen vast gezet die nog los zaten
stuurbekrachtigingspomp bekenen die was aan elkaar gebeund met kit !!
ff snaar gehaald voor de pomp (zat er nog niet op ) meteen er op gezet
stuurolie er in gedaan auto gestart ff sturen en het hele tankie lag meteen op de grond!!!

maar fijn de auto re weer geen lekkage meer niks
me vriendin en ik hadden alleen van het begin af aan al het idee dat er wat vermogen miste
maar we rijden dus even door het centrum en de auto valt in ene uit klaar de helemaal niks meer..
de G60 naar huis laten slepen en zijn het weekend begonnen met het nakijken wat het kon zijn!!

de brandstofpomp begon tehikken dus dachten eerst aan verstopping van het systeem dus alles nakijken en idd fuelrail ging
niet open handmatig getest alle injectoren deden het en als ik de injectoren open zetten met de brandstof pomp aan deed alles het
pomp hikte niet spoot gewoon in dus verder zoeken dat de het..
auto wou telkens niet starten ook niet met startkabels accu leeg en klaar weer verder zoeken..

op gegeven moment de ontstekinn en distrubutie tijdstip nakijken ( zijn we nu nog mee bezig )
hadden wat poulies los gehaald waaronder ook de krukas poulie en daar loopt de multiriem overheen maar er zaten helemaal geen
banen op de poulie om de riem over telaten lopen was gewoon glad!!!

dus ik bellen met Nielsg60turbo en na het gesprek kwam het er op neer dat het niet klopte en hij had nog een poulie
dus ik vandaag naar niels toe en laat hem me poulie zien..
en die keek eigenlijk wel verbaasd en trekt een schaal uit ze kist vandaan..
en ja hoor het was een schaal met de banen voor de multiriem die over de poulie heen valt...
en dat is waarschijnlijk een grote kans waarom ie uitviel en onwijse klappen gaf als je het gas los liet
want ze kennen hem niet op tijd hebben gezet zonder die schaal want daar staan de merk tekens op..

de jongen zei ook van ja heb de xenon er uitgehaald want die trok me xenon leeg ja niet zo gek dus!!
en dit is waarschijnlijk ook de reden waarom we het idee hadden dat we vermogen miste want die riem draait
de DYNAMO en de G-LADER aan dus stroom gebrek en druk gebrek zonder die schaal!!!!

voor de rest is het blok knap gedaan ziet er allemaal knap uit kleppen deksel is er af en das ook allemaal knap
kon de lader wat bekijken omdat er wat buizen afzijn maar die ziet er van binnen zover ik kon zien ook knap uit..

de verkoper van deze auto heeft zelf een blok wissel gedaan van een 16V naar deze G60
zou een perfecte auto moeten wezen volgens hem maar wel afmaak project

maar vind dit soort dingen toch wel erg ver gaan zoals de losse aandrijfassen etc etc en de rest van dit verhaal !!!

zelf dat ie bij een club genaam WWW.REALTUNERS.NL weet niet hoe het met de rest van de mensen op die site is maar
wat mij betreft is deze geen realtuner maar een realbeuner dat je zo een auto durft te verkopen en 180 km laat rijden
in zon toestand kwa aandrijfassen losse bak etc etc... vind ik schandalig
helemaal notebene dat hij bij de club realtuners zit en alles zelf gedaan heeft kan hij zichzelf misschien beter realbeuner noemen...








de stickers van realtuners zijn inmiddels allemaal verwijderd
we willen daar niet mee geassocieerd worden..

bij deze het voorstellen van ons

groeten

Onno & Dor
Reply With Quote