![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
15-01-2008, 20:05
|
![WilliamF's Avatar](image.php?s=66e1c8f469301b00dbf0f6cb12ae626a&u=1730&dateline=1118155423) |
VW Fanatic
|
|
Join Date: Dec 2004
Posts: 426
|
|
Deze auto is mijn daily drive...
Ik ben van beroep revisiemonteur geweest voor zowel motoren als
versnellingsbakken.
Ik was zelf ook wel blij met de rollerbankuitdraai, het was ongeveer waar
ik op gehoopt had. Het plaatje bewijst ook eens te meer hoe belangrijk
een goede basismotor is, als de basis goed is kan je een hele sterke en
betrouwbare motor bouwen.
Wat missschien nog wel leuk is om er bij te vretellen is dat mijn
K-jetronic behoorlijk gaar is en dat daar dus nog wel wat vermogen
te behalen is.
Ik ben bij JD in overleg geweest over de nokkenas en 280 graden is
best wel wild, maar het kan nog net met hyrdaulische stoters en zonder
heel hoog stationair te gaan. Het geschatte vermogen zou dan naar
zeker 140 pk gaan omdat de andere bewerkingen nog beter tot hun
recht komen.
Als ik een andere nokkenas plaats verwijderen we ook de
toerenbegrenzer, het maximaal vermogen komt dan (afhankelijk
van de nokkenas en afstelling) rond de 6000/6500 RPM te liggen.
Zoals de motor nu is opgebouwd moet hij probleemloos 7000RPM
kunnen draaien.
Het nadeel daarvan zou wel zijn dat het koppel anders komt te
liggen, door de lange slag van de motor en de constructie van de
cilinderkop is het koppel nu al bij relatief lage toeren beschikbaar.
Als er in de toekomst dingen gaan veranderen hou ik jullie zeker
op de hoogte.
Voor vragen over revisie of tuning kan je me altijd aanspreken, ik
ben geen specialist maar ik kan wel zeggen dat ik aardig wat weet...
De cijfers spreken voor zich.
__________________
Power is nothing without the "d" betweens the W and the E...
|