14-01-2008, 14:55
|
|
|
Join Date: Dec 2007
Posts: 71
|
|
Quote:
Originally Posted by martiepartie
Hoe werkt "kleien' precies?
moet je dan deppen/wrijven/rollen ?? Heb geen idee namelijk. Mijn auto heeft ooit naast een busje gestaan dat uitgebrand is.. Er zitten op het achterpaneel een hoop roetpuntjes (geen idee wat precies) die ik er bijna niet af krijg. Het is een oude witte auto, en zie het niet echt zitten om met rode commandant aan de slag te gaan, dan zit ik zo door de lak denk ik..
Met kleien zou dat misschien wel loslaten, omdat het oppervlakkige aanslag is.
Dat ColorX ; is dat een beetje duurzaam ( blijft de kleur/glans ook lang zitten)?? Meestal bij een combinatie van producten is het resultaat wat korstondiger omdat het van alles een beetje is..
Heb zelf ook een rode polo gehad die niet rood wilde blijven op de motorkap.
Commandant4 en daarna met rode Sonax speedwax leverde de langste glans op..
't is wel zo dat je met de commandant steeds weer een laagje lak weghaalt als je hard poetst..
Heb zelf alleen nog maar Meguiars gebruikt voor mijn lederen stoelen, voor de buitenkant heb ik nog zoveel andere middelen staan.. Als het echt zo goed werkt moet ik het ook maar eens gaan proberen!
|
Je maakt van klei een soort rond pannenkoekje, die plak je op je vingers, je spray het oppervlak in en je laat dan met een en weer bewegingen de klei over je lakwerk glijden. Alle vastzittende oppervlakte vervuiling haal je hiermee doeltreffend, veilig en snel weg.
Rode commandant lijkt me ook erg overdreven en zeker niet nodig om te gebruiken als je een setje klei gebruikt.
ColorX is vooral bedoeld om een snel alles in 1 product te zijn. Een losse cleaner, polish en goede wax werken beter en duurzamer. Een synthetische wax blijft wat langer zitten dan een natuurlijke wax, en een spraywax (zoals de speedwax) heeft een kortere levensduur dan een normale wax.
Mocht je een keer langs willen komen met je busje dan kijken we er even naar wat het beste voor je werkt.
Groeten,
Tim
|