View Single Post
  #9  
Old 13-01-2008, 21:49
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik snap de beweegreden van het behouden van je huidige motorcode wel. Maar als je een G40 basis neemt. Daar alles vanaf draait en dan alles zelf op maat maakt. Het enige wat daar minder werk aan is, is de compressie en dat je niet met zuigers hoeft te gaan hanessen (oudere zuigers, uitgesleten onderblok, gevolg liggen je nieuwe zuigers erin met teveel speling, dag compressie).

Wel zit je dan met omkeuring naar G40 op kenteken. Remmerij moet je toch aanpassen. Maar dit is dan vanwege de verzekering.

Ik zou persoonlijk een G40 als basis nemen. Niet omdat ik de korste weg naar vermogen wil hebben. Maar omdat ik dan weet dat de basis het vermogen goed kan hebben. Zonder dat ik mij zorgen hoef te maken over de internals van het onderblok en de kop.

Maar wat ik nu mis, wil je een carburateur gaan gebruiken of een stand alone MMS met injectoren? Als je een carburateursysteem gaat maken, ga je dan voor suck through of blow through? Boxerblok systeem noem ik het maar even, vanwege de Kevers en busjes die zo rondrijden.

Zelf zou ik een systeem met injectoren nemen.

Een laatste ding, de bak. Ik had laatst stukje erover gelezen hier op het forum. Dat de G40 bak anders was qua constructie als de andere Polo bakken. Maar ook dat de G40 bak ook niet alles is. Maar je zit straks wel met veel vermogen en een bak waar het doorheen moet. Misschien dat je daar ook nog even naar moet kijken. Misschien is steeds de bak vervangen wel het goedkoopste (als het een hobby/zondag auto word/is).
Reply With Quote