![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
13-01-2008, 21:42
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Jan 2008
Posts: 157
|
|
Edit: dat ging opeens heel erg snel, dus ik moet mn post nog maar even updaten
Het is heeel erg jammer dat ik geen woord frans spreek, maar ik bewaar de link zowiezo, mischien word mn frans nog beter.
Maar ik heb begrepen dat een 1.3 blokje, en een 1.3 blok met een g-lader niet veel verschillen maak ik uit dit stukje tekst op (bron: http://www.g-ladershop.com/g-lader%...r%20history.php) : ''Het motorblok van de Polo werd op de volgende punten aangepast: de nokkenas werd uit staal in plaats van gietijzer gemaakt, de zuigers, compressieverhouding werd aangepast en de uitlaatkleppen en de cilinderkop afdichting werden afgestemd op de hogere druk. Hierdoor kreeg de Polo G40 een maximum vermogen van 115 pk''.
De nokkenas word toch vervangen door 1 die beter bij het hele gehaal past, de zuigers vervang ik ook, de compressieverhouding ook, en de cilinderkop afdichting ook. Als ik dat allemaal heb gedaan zit ik niet ver van een g40 blok af... Iemand hier het niet mee eens?
|