Tijdje geleden mijn project cabriolet top omgeruild voor een golf 2 GTD. Dit had ik toen gedaan vanwege de vele kilometers die ik maakte, maar imiddels maak ik die km's niet meer. Ik hou de GTD wel gewoon (gaat mijn vrouwtje mee rijden) Dus ik zocht eigenlijk weer een leuk benzine auto'tje om naar mijn bijrijdpaard te gaan. En aangezien ik toch wel een hoop plezier (net zoveel als ellende) had meegemaakt met een golf 1 cabrio. Ben ik weer voor een Golf 1 Cabriolet gegaan. Na veel mailen en zoeken op het internet, een tijdje geleden eentje opgehaald. Deze was het meeste compleet en een gunstige prijs. En de kap was helemaal netjes!
Het wordt mijn Daily drive, en ga hem ondertussen semi restaureren.
Zo kocht ik hem:
Toen de bbsjes op de GTD gezet:
De bbs velgen verkocht, en ats classic wielen gekocht voor de einzer.
Eigenlijk wou ik er een quartetset/clipperset op monteren, maar ik ben een echte oldskool fannaat. Dus ben gegaan voor stalen chrome europesche bumpers
Het bbs spoilerpakket is eraf inmiddels en de bumpers zijn al gemonteerd.
Moeten alleen nog hoekkapjes, en stootlijsten op!
Nu nog wat las en spuitwerk verichten.
Hier een spypic van de stalen bumpers (vandaag gemonteerd):
Het is allemaal low budget jammer genoeg, maar het gaat echt een nette einzer worden.
Plannen:
Las en spuitwerk doen (ongewenste gaten etc, achterklep cleanen)
Schroefset, en andere banden.
1.5 cm spoorverbreders achter (heb ik al liggen van FK)
A stijl spoilers, en originele "halve maantjes" op de achterschermen.
Corrado ahterbank pas maken (voorstoelen zitten er al in)
Diverse details.
Intressant genoeg om te volgen?