View Single Post
Old 10-01-2008, 23:18
Tjaap's Avatar
Tjaap Tjaap is offline
Volksforum Crew - You WILL comply!!

Ik hoop niet dat Zoltan het erg vind maar ik zet ff een kopie van onze pm's hier neer omdat hij niet de enige was. denk dat de slopen leeg zijn binnenkort, want ik heb dit verhaal de afgelopen weken al 3 keer getikt
Dus ik dacht. Makkelijker als het hier ook staat

Quote:
Originally Posted by Tjaap
Quote:
Originally Posted by Zollie
hey jaap

ik ben van plan om een twingo dak in mn santana te zetten. jij hebt dit al eens gedaan bij de jetta, toch?

is het te doen (ja want het kan), kan je gewoon lijntjes overtrekken en uitzagen, of is het een erg grote klus?
en heb je misschien een foto van de binnenkant van je dak? hoe heb jij je hemel gedaan? gewoon weggelaten?? of helemaal afgewerkt??

groeten, Zoltan

Ja in principe valt het allemaal erg mee.
Het dakje bestaat uit 2 frames. een op het dak, waar de stof op zit. en 4 alu latjes die in elkaar haken voor de binnenkant. Het bovenframe heeft een stuk of 30 boutjes. als je het frame goed midden op het dak hebt gezet na het meten, kun je het beste deze boutjes overnemen op het dak met een stift. vervolgens boor je gaten voor de boutjes. en laat je het dakje op je daak zakken. vervolgens kan je aan de binnenkant van het frame het dak aftekenen.
Je haalt het dak er weer af en ziet dat aan de binnenkant van het frame een rubber band loopt voor de afsluiting. deze staat ongeveer een halve cm van de rand. dus deze neem je over op je afgetekende dak (een halve cm groter maken dus.) vervolgens de zaag erin et voila. De Santana zal iets groter zijn dan de jetta dus misschien dat het binnenframe daar wel vol past. maar bij de jetta heb ik de hoeken moeten afslijpen om binnen de verstevigings balken te vallen.
Vooralsnog heb ik het nog niet afgewerkt. omdat de auto toch kapot staat. maar ik ben van plan de oude hemel gewoon om het frame heen te boetseren..

tot slot wat foto's: