![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
09-01-2008, 10:37
|
![DÁ-BRT's Avatar](image.php?s=23f5dc7730a6ad251f6ec90f1dbac51c&u=1459&dateline=1358329885) |
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Als je voor een TDI gaat zou ik de eerste TDI's links laten liggen dan voornamelijk de 1.9 1Z 90pk. Deze is aardig wat minder dan de 1.9 AHU 90pk of AFN 110pk.
De 75pk golf is geen TDI maar een TD en daar zit geen electronica op.
Ik raad plantaardig af. Heb er zelf ongeveer 2 ton op gereden met 2 verschillende motoren. Beide overleden. En ook een x-aantal branstofpompen en verstuivers.
Door de toch te lage brandstoftemperatuur ontstaat er bij de verbranding gum. Deze gum lost niet op met reinigings middelen. Ik heb het geprobeerd met ATF, Dieselclean, industriele reinigings middelen. Zelfs in mijn ultrasoon reinigings bad met thinner ging het maar moeizaam.
En ik had mijn brandstof altijd boven de 70 graden door een verwarmde tank en eigenbouw verwarmde brandstoffilter. Temperatuur meter voor de pomp ingang en die stond meestal op een 80 / 85 graden. Starten en stoppen altijd op diesel. Ik reed trouwens op PPO of tewel zonnebloem olie. Heb het ook een poos gedaan op afgewerkte olie van de viszaak, maar dat koste me teveel tijd aan tanken met 1250km per week.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|