View Single Post
Old 08-01-2008, 00:02
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

--------------------------------------------------------------------------------

Leuk idee.
Ook leuk en handig om het voor jezelf allemaal eens op een rijtje te zetten.

Golf 1:

Kenteken: NR-25-DT
Kleur: Tornado rood
Bouwjaar: 1983 (Same as owner )
Cilinder inhoud: 1.3

Mijn eerste auto zou eigenlijk een Dafje van 50 gulden worden, maar toen die niet doorging kon ik deze auto van de schoonbroer van de verkoper van de Daf overnemen. De auto moest toen nog wel deels in elkaar worden gezet. Na een vakantie met mijn toenmalige vriendin is de auto verkocht aan Chris Wink (Chrispy) die hem zou restaureren. De auto bleek echter zo gaar dat ie weer doorverkocht werd aan Stijn waar ie nu nog steeds is. De staat is me niet helemaal bekend, al was er op de laatste foto's die ik ervan gezien heb een lichte modificatie aan de dorpel en daklijn aangebracht.

Golf 2:

Kenteken: TS-24-VH
Kleur: Helios blauw
Bouwjaar: 1988
Cilinder inhoud: 1.8

Deze auto heb ik overgenomen van mijn achterbuurjongen en een tijd later wegens geldgebrek verkocht. Hij is toen naar een huisvader gegaan omdat ie een auto zocht voor hem en de kids, een 4-deurs dus.
Wat hierna met de auto is gebeurd weet ik niet, maar volgens mij is ze niet meer.
Dit is, samen met de eerste auto, de enige auto waar ik spijt van heb gehad van de verkoop.

Golf 2

Kenteken: RT-25-TN
Kleur: Zilver grijs
Bouwjaar: 1987

Twee of drie dagen voor de vakantie met mijn ex heb ik dit wrak gekocht. De auto zag er niet uit maar liep super fijn, en we zijn ermee zonder problemen op vakantie geweest.
Toen ik bij de dealer op de parkeerplaats stond is er helaas iemand met een noodgang ingereden en heeft de hele voorkant en linker zijkant opengetrokken. Auto was totallos, maar ik kon gelukkig zonder ook maar een schrammetje uitstappen.

Golf 2

Kenteken: RX-70-PN
Kleur: Atlasgrau
Bouwjaar: 1987
Cilinder inhoud: 1.6

Toen een vriendin van mijn moeder van de doctor te horen kreeg dat ze vanwege gezondheidsredenen beter niet meer kon autorijden wilde ze van de auto af. Het beestje was echter in zo'n vreselijke staat dat verkopen geen optie was. De enige die ze kende die er misschien wel belang bij had was ik. Een paar dagen later kon ik de auto voor nop gaan ophalen.
Helaas is deze na de motorombouw gesloopt door een paar onverlaten.

Jetta 2

Kenteken: YD-98-GK
Kleur: Zwart
Bouwjaar: 1990
Cilinder inhoud: 1.8i

Gekocht van Nigel de Jong omdat we een auto voor de circuitdag van school zochten. Eenmaal thuis vond ik de auto toch te netjes voor het circuit en heb besloten hem aan te houden. De verkoper is helaas niet helemaal open geweest over de staat van de auto. Na een zwaar ongeluk, waar ik weer zonder ook maar een schrammetje ben weggekomen, is de auto uitelkaar gehaald en kwamen eerdere schades naar boven. De auto had van rechts en van achteren al een keer in elkaar gezeten.
Het blok is toen uitgebouwd en in de grijze Golf gezet, de Jetta is naar de sloop gegaan.

Jetta 2

Kenteken: TP-91-JT
Kleur: Rood
Bouwjaar: 1988
Cilinder inhoud: 1.6

Gekocht om in orde te maken, maar achteraf bleek hij toch te ver heen. De auto kwam bij Fabian (Dasher) van hier op het forum vandaan, die overigens meer dan eerlijk was over de staat van de auto. De prijs was met 50 euro dan ook prima.
De auto is voor mij een beetje een leerschool geweest. Door hem helemaal te demonteren ben ik veel te weten gekomen over de auto. Ook deze is, samen met de andere Jetta, naar de sloop gegaan. Beide auto's waren helemaal kaal.

Golf 2

Kenteken: JH-BJ-40
Kleur: Alpine weiss
Bouwjaar: 1992

Deze is eigenlijk als winterhok gekocht voor mijn broertje en mij. Bij de testrit bleek dat de auto veel netter was dan verwacht, en is daarom ook nog steeds in mijn bezit. Een paar maanden geleden heb ik er een ander blok voor gekocht (KR) dat, zo gauw het geld dit toelaat, gereviseerd gaat worden. De auto komt dan als 16v op kenteken. Hierna gaat er nog het een en ander mee gebeuren, maar daar komt later nog wel een topic over.
Eerst maar eens gaan sparen.

Nu, februari 2010, is de auto nog steeds in mijn bezit. Het aanvankelijk gekochte KR blok is er nooit ingekomen. Er zit nu een KR van een andere GTI 16v in, samen met het onderstel ervan. Paar kleinigheden moeten nog gedaan worden, maar hopelijk komt de auto voor het begin van 't nieuwe seizoen weer de weg op.

Kenteken: **-**-**
Kleur:
Bouwjaar: 1992
Cilinder inhoud: 1.8

Gekocht van Domi. Op de dag van aankoop werd ik door Domi gebeld, ik zou nog maar beter even niet zijn kant uitkomen. Scheen dat één van de bougies d'r uit was gevlogen. Probleem, kapotte schroefdraad in de kop.
Domi heeft die zelfde dag heel de provincie afgereisd, en er uiteindelijk een helicoil in laten fixen. Later die dag toch langs geweest, rond de blok gereden, en de auto gekocht. Heb er een paar leuke weken mee gehad, maar moest toch vaststellen dat zo'n boot van 'n auto niks voor me was, na louter kleine Golfjes ed. Verkocht aan een exporteur, inclusief kapotte koppakking en drukgroep. Vreselijk op het einde, dat ding rookte in no time heel de straat vol, en met het defecte drukgroeplager hoorde je de auto al van km's aankomen!

Golf 2 GTI 16v KR

Kenteken: PP-76-DJ
Kleur: Groen, geen originele mk2 kleur. Oorspronkelijk atlasgrau
Bouwjaar: 1986
Cilinder inhoud: 1.8 16v

Gekocht om toch zelf eens de 16v te ervaren. De rest van de auto was een drama, maar de motor was in orde. Heb er een paar weken mee rondgereden, totdat ik besloot de motor te gebruiken voor de witte Golf 2.
Dus, gti uitelkaar, en de kas verkocht aan iemand uit Maastricht, die er uiteindelijk een groter blok in wilde zetten. Puur omdat het een '86-er gti was. Ontzettend veel laswerk aan de meest vreemde rotte plekken voor de boeg, dus ben benieuwd wanneer deze auto weer rijdend opduikt.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote