Hallo!
ik wil me ook even voorstellen, ik hang ook al een tijdje rond op het forum en vind het eens tijd worden me te introduceren;
Mijn naam is Philip aka Smeerpeer (several reasons, don't ask) en woon in het zuiden des lands, nl. Terheijden bij Breda maar mijn roots zijn te vinden in Oss. En ben opgericht in het prachtige jaar 1975.
Een korte brieflezing van de auto geschiedenis; mensen die nissans haten moeten maar even de andere kant op kijken
Met dit vierwielig monster is het begonnen:
Nissan Micra 1.1
gekocht voor 400,- euro, en heeft me 1 jaar lang 150km per dag van A naar B gebracht. (Tot ie stopte met leven bij 120km/u toen ik op de linkerbaan reed naast twee vrachtwagens.. )
Daarna deze overgenomen van mijn moeder, (lees: gekregen) km-stand bij overname: 97000
km-stand bij verkoop: 165000, drie jaar later.
Golf 1.3i cl Madison
echt poep orgineel, (en zo is ie ook weggegaan) waar ik zo'n spijt van heb. Het verhaal: koppakking door leeftijd door-geoxideerd, water in de olie en vice versa, door krenterigheid (en een beetje armoe) auto maar verkocht.
downside: ik poetste me helemaal suf aan die lak, elke 2 weken reed ik weer in een roze golf als ik er niks aan deed. En van binnen zo gezellig als een stadsbus...
Toen kreeg ik mijn early-midlife crisis ofzo:
Nissan 100NX 1.6carb
wat neer kwam op 1:10 a 11
eveneens 100% orgi, afgezien van de wielen.
Wel veel plezier aan beleefd; van Maart tot Oktober (als het niet regende) dak eruit en gaan! Erg luxe, niet te vergelijken met de Golf, en vrij rap ook.
Omdat er inmiddels veel woon-werk km's gemaakt werden, en een coupeetje echt te krap is, begon de speurtocht naar een echte TDI. Zo een die de knikkers nog in het carter heeft. En een VW met veel plek en minmaal 4 deuren. Dus een Golf variant of een Vento.
Het werd deze:
Een Vento GL 1.9Tdi uit 1995 met 210.000 km op de tellert.
Liefde op het eerste gezicht.
Morgen laatste deel..Reacties so far, please!
mzzl Philip