Inmiddels zijn we een paar maanden verder en zijn de problemen helaas nog niet volledig opgelost. De auto liep best goed nadat ie bij Valo Trading geweest was alleen hij hield nog steeds wat in. Ik heb verschillende dingen geprobeerd, ben nog bij Valo langs geweest om te ontdekken wat het kon zijn. Nieuwe ontsteking, kabels en verdeler geprobeerd en het één en ander doorgemeten....maar niks verbeterde de zaak.
Na het meten van de brandstofdruk kwamen ze erachter dat er 2 bar te weinig druk was en dat dat wel eens de oorzaak kon wezen. Maar nadat ik een aantal keer geprobeerd had een pomp te bestellen bij diverse winkels en niemand precies wist wat voor een pomp eronder moest, en ik ook wat twijfels had of het wel de pomp was uiteindelijk toch maar niet gedaan. De auto reageerde namelijk nog steeds op wel/geen verbruikers aan en dat vond ik vreemd. Ik heb toen de dynamo laten testen, de accu laten testen, de massakabels van de accu en het blok vervangen, de spanningsregelaar van de dynamo vervangen, en de + kabel van de accu ook maar meteen gedaan. Toen was eindelijk het verschil in inhouden weg. Alleen hield ie nog steeds in
Toen heb ik er een paar weken niks aan gedaan, auto startte niet altijd even lekker maar hij deed het wel. Toen zag ik opeens dat ie bij stationair toerental af en toe bijna afsloeg.....de toerenteller ging dan ook ff naar nul en weer omhoog. Nou ik dacht het zal wel.....totdat ie dat een week of 2 later ook tijdens het rijden ging doen en als ie dat deed klapte de uitlaat ook flink als ie weer aanging. Ik dacht, dat zal de ontsteking zijn die af en toe uitvalt. Maar als ik ff het contact uitzette en weer aandeed ging het weer ff goed....en als ie het dan weer even goed deed hield ie ook niet meer in. Ik dacht, dit probleem oplossen en dan ben ik meteen van al het gezeur af.
Een nieuw contactblok gehaald en vervangen, ik reed de bocht om en hoppa weer het probleem en ff later ging ie ook nog eens naar 4000 rpm stationair.....dat was volgens mij de stappenmotor die bleef hangen (zwarte sigaarvormige sensor naast het inlaatspruitstuk) Want hij ging weer normaal lopen toen ik die stekker er af haalde.
Maargoed het probleem van (bijna) afslaan zat er nog steeds in.
Een paar dagen later had ik m toch nodig voor mn werk, en op de heenweg heb ik 1x gemerkt terwijl ik de snelweg opreed dat ie ff hikte, maar verder niks.
Toen ik naar huis wou gaan, sloeg ie ineens moeilijk aan en sloeg ie weer af. Daarna nog ff doorstarten maar hij deed het niet meer. De brandstofpomp die normaal gesproken even een paar seconden loopt als je het contact aanzet bleef nu constant doorlopen zonder af te slaan. En na een paar keer proberen deed ie het zelfs af en toe de eerste 20 a 30 seconden helemaal niet. Nadat ie een week op mn werk gestaan had kreeg ik het helemaal niet meer voor elkaar om de pomp te laten lopen.
Vorige week op de ambulance naar huis gereden en het één en ander nagekeken.
Er kwam geen spanning op de pomp, dus ik een nieuw relais gehaald. Toen ik de oude eruit wou halen trok ik per ongeluk het kapje eraf.....nou dan maar zonder kapje eraf. Toen ik dat wou doen hoorde ik ineens de pomp lopen. Nou die was dus niet stuk iig. Nieuwe relais erin en ja hoor, weer niks. Oude er weer in, ff indrukken en hij liep weer......toen contact aan en uit en dat reageerde wel af en toe. Alleen ALS het relais schakelde liep de pomp weer constant door. Ook het nieuwe relais werkte niet altijd. Er waren ook vonkjes te zien als ie wel schakelde. Nu is het ook zo dat er gedacht werd dat het blokje/kastje linksvoor stuk was die aangesloten is op de kabelboom met een brede stekker. (Zit in dezelfde ruimte als de ruitenwissermotor) Die blijkt maar vast te zitten met 1 boutje. (hadden ze natuurlijk niet op voorraad bij de dealer) En wat rommellen eraan en wat draaien heeft geen effect.
Ik ben het inmiddels redelijk zat, en ik heb absoluut geen idee meer waar ik moet zoeken.
Is er iemand die een idee heeft wat te doen, want ik weet het niet meer.
Groetjes Roy.