View Single Post
  #195  
Old 25-12-2007, 21:29
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

@ Jurjen ,

Je moet je voorstellen dat de band 5 cm smaller is dan de velg ,en je band los ligt tussen de 2 randen waar normaal de band om hoort te 'vallen',als de band eenmaal om de velg zit.
Dan krijg je daar nooit lucht in ,omdat dat steeds ontsnapt natuurlijk .
Nu is dat op meerdere manieren op te lossen ,b.v. door een speciaal bandenapparaat te gebruiken ,waarbij je de velg opspant ,en er lucht door het ventiel en tegelijk er lucht van onder ,tussen de velg en band word ingepompt .( met 4 luchtkanalen ,die er lucht in blazen van onderen )
Dit gaat met behoorlijk wat druk (minimaal 12-15 bar ) en dan 'ploft'de band er in een grote klap omheen .

Maar als je dat niet tot beschikking hebt ,kun je de band vol met drijfgas laten lopen en aansteken ,en dan maar hopen dat de band om de randen heen explodeerd .

Of je doet het met zo'n oppompring .
Je zorg dan dat de band al netjes tegen de binnenste ring ligt (de velg ligt dan met de binnezijde op de grond ),en dan zet je de ring om de velgrand (van boven ) ,goed stevig tegen de buitenkant van de band ,zodat het luchtdicht is .
Dan zorg je dat de compressor genoeg druk heeft ,en pomp dan de band op .
Dmv de ring blijft de druk wel in de band ,en de ring komt dan mee omhoog ,tot de band tegen de velgrand aanligt en de ring niet meer mee hoeft af te dichten .
Dan plopt de band zo om de velgrand heen .
Het wil niet altijd zo makkelijk als het lijkt ,maar zo red ik het altijd op !

@ de anderen

Het verbaasde me hoe mooi het eigenlijk lijkt met het staal ,en moet eerlijk zeggen dat ik het toch ook stiekum mooier vind dan de borbets.....
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote