25-12-2007, 20:41
|
|
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
Join Date: Nov 2004
Posts: 5,083
|
|
Quote:
Originally Posted by Arnaud
Bovendien zijn veel TD's vroegtijdig kapot gelopen doordat er heel simpel meer vermogen uit is te halen , en zo waande elke boer met een schroevendraaier en een bahco zichzelf een tuningsspecialist.
|
En ook dat maakt in principe weinig uit, als je de pomp wat open draait en een kat eronderuit haalt, doe je voor bv. een 60 pk versie, gewoon de dingen om er een 70 van te maken... Op tijd olie vervangen, dagelijks GOED warm draaien, dus niet denken dat ie na 5 km. warm is... En verder netjes onderhouden alles, dan is zo'n motor in principe onverwoestbaar. In duitsland is er toch een die een golf 1 diesel nieuw kocht, heeft er 1 miljoen mee gereden! En vond laatst op internet ook al ergens een verhaal va iemand die er een ton of 7 mee gedraaid had. Dus 260.000 is eigenlijk niks, nuchter bekeken is zo'n motor net 'ingereden'!
__________________
'86 Jetta 1.6 TD
'85 Golf 1.6 GTD
'82 Bus D
'67 1600A Limousine
|