Wat een verhaal voor een kapotte aandrijfas!
Maar om even over het onderwerp verder te gaan ,zoals stijn zei ,de dop ,die in de aan drijfas zit aan de bakkant ,die wil inderdaad wel eens gaan lekken ,en dan komt er bakolie in de aan drijfas ,en word het vet heel erg dun .
Als die dan gaat lekken of stuk gaat ,kan dat heel goed de oliesporen verklaren op de achterzijde van de auto.
Als je de bakkeering gaat vervangen ,weet dan wel dat er achter die dop ,een borgring zit ,je moet eerst met een hefboom de aandrijfasflens richting bakkant duwen ,alvoor je de borgring kunt verwijderen !(daar zit namelijk een veer achter )
Vervang dan ook meteen even dat afdekdopje in de aandrijfasflens !
De bakolie weer bijvullen ,tot het er uit loopt (imbus 17 ,voor het vullen en peilen) Als je auto waterpas staat is het peil goed ,als de olie er net uit komt lopen .(uit het gat waar de imbus 17 in zit)
Nieuwe homokineet ,en/of aan drijfas eronder en rijden !
De dop 30 wil altijd wel los met een groot verlengstuk ,ik zou dan wel het 'wringijzer' gebruiken (zeg maar die stang met dat vierkantje dwars eraan waar een dop op kan ,zit in bijna elke ratelset ) ,en niet je ratel ,want die willen daar nog wel eens slecht tegenkunnen .
Succes ,en laat even weten hoe het afgelopen is !