21-12-2007, 23:04
|
|
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
|
|
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
|
|
Quote:
Originally Posted by Stijn
Dus de flens aan de bak draait wel, maar de as draait niet...dan moet de rubberhoes wel meedraaien (zit immers samen met de buitenkant van de homo vastgebout aan de flens) en moet de hoes aan het smalle uiteinde over je as heen draaien. Als dat het geval is is er maar een optie: homokineet in stukjes gesprongen (zoals hier al eerder geopperd wordt). Gewoon een andere halen, al klaar. Hoeft geen uur te duren (laast staan een maand, broodkruimel).
Al die olie is wel te verklaren: of de bakkeerring lekt (waar de flens in draait), of wat ook nogal eens wil gebeuren is dat het sluitdopje wat aan de binnenkant van de flens zit (zie je alleen als de as gedemonteerd is) doorslijt, beschadigd raakt of los komt. Dan kan je bakolie weglopen de homokineet/hoes IN, en geeft dat een hoop troep als de hoes uiteindelijk gaat lekken.
Uit mn hoofd is de centrale moer dop 30.
Als je weinig zin hebt en een beetje rommelen niet erg vindt, dan hoef je die hiervoor niet eens los te maken. Als je de fuseekogel los maakt onderaan de fusee (1 dwarse bout, dop 17) dan kun je de draagarm naar beneden toe uit de fusee duwen en de hele voorwielpoot genoeg naar buiten bewegen om de as vrij te krijgen van de aandrijfflens. Je zou dan in theorie de homo kunnen vervangen, hoewel het niet echt eenvoudig is zo natuurlijk....maar het scheelt die centrale moer losmaken (toegegeven, is lastig zonder luchtgereedschap).
|
De rubberen hoes zat inderdaad helemaal verdraaid op de as en flens. Hij zat dus wel nog vast, maar de twee kanten ervan draaien duidelijk niet even snel. :P
En ik heb de auto in Sittard staan, waar ik alleen in het weekend ben, en dat is al redelijk volgeboekt. Nu moet ik wel want de auto moet volgende week 'n reisje maken.
Ik zal eens een flinke pijp op die dop zetten. Heb het tot nu alleen met de ratel geprobeerd, maar daar trek je je hele rug mee krom zonder wat te bereiken...
|