View Single Post
  #12  
Old 21-12-2007, 18:57
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Goed, hier gaan we (vrij vertaald uit Duits uit een van mijn manuals)

Bij de Dynamische Oliedrukcontrole wordt de oliedruk bewaakt door twee oliedrukschakelaars en een stuursysteem met ingebouwde zoemer.

Na het inschakelen van het contact knippert het oliedrukcontrolelampje. Deze dooft zogauw de oliedruk boven 0,3 bar stijgt.

In lage toerentallen (stationair bereik) knippert het oliedrukcontrolelampje ook, wanneer de oliedruk weer onder 0,3 bar daalt en de 0,3 bar oliedrukschakelaar (nr 1) weer contact maakt.

Het oliedrukcontrolelampje knippert echter ook wanneer het toerental boven ca 2000/min is, en bij een diesel de oliedruk onder +1,4 bar of bij benzine/turbodiesel onder +0,9 bar daalt, en het contact in oliedrukschakelaar 2 verbreekt.
In dit geval wordt ook de oliedrukcontrolezoemer geactiveerd.

Ter onderscheiding hebben de oliedrukschakelaars verschillende kleuren van het isolatiemateriaal:

Nr--Diesel ->7/84--Diesel 7/84->--TurboD--Benz->7/85--Benz7/85->
1 ----0,3 bruin------0,3 bruin----0,3 bruin---0,3 bruin---0,3 bruin
2 -----nvt----------1,4 zwart----0,9 grijs-----nvt-------0,9 grijs

Locatie en bedrading:
Schakelaar 1: zijkant kop (bakzijde), blauw/zwart
Schakelaar 2: bovenop oliefiltersteun, geel
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote