Hoi allemaal, heb m'n daily weer door de APK met de nodige kosten
Zo'n beetje hele remsysteem (klauwen achter, alle leidingen achter, handremkabels, schijven voor en natuurlijk bedacht de hoofdremcylinder dat ie geen druk meer moest geven toen dat alles onlucht moest worden dus ook nieuwe hoofdremcylinder er op. Al met al een dure APK
Maar goed, nu zit de nieuwe APK er op en nu heeft het blok (mk2 GTI 16V KR '88) plotseling bedacht dat hij niet meer goed hoeft te lopen.
Op zich lopen ale 4 de poten maar het klinkt of eigenlijk is het meer je voelt het blok haperen, b.v. bij stationair maar de toerenteller staat netjes stil. Ik moet echt een externe afstelteller aansluiten en op honderdtallen zetten om wat beweging in de naald te zien.
Net alsof hij op 3 poten loopt en met name als ie warm is. Maar ook niet altijd helaas want ik wilde het even laten beoordelen op mogelijke verdere oorzaken omdat ik alles wat ik kon bedenken al had gedaan maar toen liep ie weer goed behalve dan dat de echte power onderin er niet lijkt te zijn
Affijn, verder zoeken dus.
Tot nu toe al gedaan en gechecked: Verdeler zit er gloednieuw in (incl. kap en rotor), bougies de oude vervangen voor nieuwe (de originele Bosch F6DTC voor dit KR blok), gloednieuwe bougie kabelset, CO staat nu op 1.3 maar ruimer zetten maakt geen verschil en ontsteking is nu al een aantal keer gecheckt maar zou gewoon goed moeten staan
O ja, af en toe hoor je een lichte terugslag plof uit de pijp bij 't starten maar hij staat op de juiste 6 graden, verstellen naar 4 hielp niet en 8 ook niet
Ik heb zelf echt geen flauw idee meer waar ik verder nog kan zoeken, iemand nog opties of ideeen waar ik zelf blijkbaar overheen kijk?
Alvast bedankt,
Joop.