View Single Post
  #5  
Old 16-12-2007, 19:53
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

@Stijn: Die in het blok geschroefd zit bedoel ik inderdaad de sensor aan de zijkant in de kop. (Ik begreep dat dit bij veel motoren de meest voorkomende plaats is voor oliedruksensoren.)

@golf mkII 16v: Of het een gele draad is, zou ik op moeten zoeken.

Dat verklaart dan ook dat er oliedrukschakelaars/sensoren zijn met verschillende waardes. Wat is de achterliggende gedachte van meerdere oliedrukschakelaars? Ik begrijp dat bij een te lage oliedruk, van bijv. rond de 1 bar, er een lampje moet branden omdat dit zeer schadelijk is voor de smering van de lagers e.d..

Waarom meerdere oliedrukschakelaars in dit blok? En waar gaan de draadjes heen van deze sensoren? (Oliedruklampje snap ik.) Is er een aparte sensor voor de zoemer?

Wie werpt nog wat meer licht op de zaak?

Alvast bedankt zover!

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote