10-12-2007, 00:10
|
|
VW Enthousiast
|
|
Join Date: Jun 2005
Posts: 258
|
|
Quote:
Originally Posted by Fred
NEE, je kan de spinnenkop van de KR en PL niet uitwisselen.....tenzij je genoegen neemt met een slecht werkende injectie
De KR heeft een K-Jetronic injectie en de PL een KE-jetronic, een van de grootste verschillen in de KE-jetronic tov de K-Jetronic zit in de spinnenkop
Bij de K-Jetronic zit er een mechanische drukvereffening van de brandstofsleuven in de spinnenkop, in de KE-Jetrnic word dit electrisch gedaan, aangestuurd door de ECU....dit systeem zorgt deels voor de verrijking van het mengsel in koude toestand en bij het accelereren
Je zal dus of de hele injectie ivl ECU moeten plaatsen of een spinnekop van de K-Jetronic (blijven) gebruiken
|
Heel mooi verhaal maar je kan een pl wel gewoon naar een k-jetronic ombouwen. Als je de spinnekop van een kr erop zet en een warmloopregelaar installeerd loopt die gewoon prima en zelfs beter !
Een maat van mij en ik rijden er ook zo mee en het rijd stukken beter (feller/directer) dan met ke-jetronic.
Gewoon de gasklep van de pl erop laten ( dus met nul en vollast schakelaar),de STK van een PL.
|