![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
04-12-2007, 21:50
|
![kvcuijck's Avatar](image.php?s=59bd5ff246713e5eaa9bac936bf09e84&u=6448&dateline=1207474993) |
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
|
|
Mmmm. Vandaag motor gestart na vervangen koppakking. Dat was effe schrikken zo'n eerste start. De halve garage stond even in de rook maar na een minuutje ofzo begon de motor weer "normaal" te pruttelen.
Er is alleen één probleem: De riem loopt niet netjes centraal over de tandwielen van nokkenaswiel, brandstofpompwiel, oliepompwiel en krukaswiel. Kwam er achter dat de in Duitsland bestelde spanrol een mm of 2 breder was dan de oude spanrol dus die heb ik inmiddels vervangen. Daarnaast is de poelie met trillingsdemper die aan de krukas zit nogal versleten! (Helaas geen foto.)
Het is moeilijk uit te leggen, maar de kant van de poelie waar de riem langs loopt is ongeveer een halve mm ingesleten door de voorgaande distributieriemen. (Je ziet zelfs de exact vorm van de riem in de poelie.)
Bij VW vonden ze het ook bijzonder en het zou absoluut niet horen op deze manier.. Probleem is alleen dat een nieuwe > 100 euro kost
Iemand een soortgelijke ervaring / oplossing?
Ben benieuwd!
Groet,
Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
|