View Single Post
  #25  
Old 29-11-2007, 11:07
Erik's Avatar
Erik Erik is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 6,325
Send a message via MSN to Erik
Default

Quote:
Originally Posted by kvcuijck
Nou, die turbo ging echt niet van het spruitstuk. Ben speciaal voor die veeltand maatje 12 met één bout (die wel los ging) naar zo'n technische handelsmaatschappij gegaan voor zo'n exacte dop 12 (stahlwille volgens mij) maar zelfs dan draaiden we de boel in de soep....
Belangrijk als je met die 'veeltand'dop gaat werken is dat de bouten echt heel goed schoon zijn. Zit de dop ook maar een beetje onfatsoenlijk in de bout draai je hem zo door en ben je verder van huis.
Dat hij niet erin gaat zal aan de roest/rotzooi liggen die in de kop van de bout zit?

Zou de boel eerst goed schoonmaken (staalborstel), daarna eens proberen te smeren waar nodig (wd40, kruipolie) en eventueel de boel laten schrikken door met een hamer erop te tikken.

Zou toch proberen om het nu allemaal fatsoenlijk in en uitelkaar te draaien. Als je straks het boeltje gemonteerd hebt en je moet dan toevallig de turbo demonteren zit je met nog veel meer werk opgescheept waar je dan ook nog eens niet goed bij komt.
__________________
'91 Volkswagen Golf II GTI 16VT Edition One
'10 Audi A4 B8 Avant
Reply With Quote