ik ben momenteel bezig met een wagen (opel corsa b), heb deze gekocht via mijn broer van een wat 'jhonny' boy die eigenhandig wa vlammen op de auto heeft gespoten. van voorkant van motorkap, langs zijflank, tot aan de deuren.trekt op gene zak, ook wa roest op bepaalde plaatsen enzo. heb hem voor een belachelijk lage prijs gekocht, nadeel, lak in slechte staat door zelf hier op te spuiten.
ene deur is klink van weggewerkt, dit mag nie voor keuring dus komt een andere deur in, die moet gelakt worden dus.
ben momenteel heb beginnen te schuren volledig, eerst in hoofdzaak de vlammen omdat ik niet zeker ben van het soort lak dat is, daarom schuur ik dit er volledig eraf.
ik ben een hobbyist spuiter, heb al bumpers en dergelijk gespoten, ook fietskaders, helmen, benzinetanken van motoren, , mijn grootste hobby is ook airbrush, da kan ik mooi combineren.
de wagen wa ik onderhanden neem momenteel, heeft gewoon witte glanslak. dus dat wil zeggen dat ik gewoon bepaalde plaatsen kan bijspuiten, en nadien alles polijsten, dan zie je haast nie dat hem bij gespoten is.
ik zit toch te twijfelen hoe aan te pakken
-de wagen gewoon op de plaatsen waar geschuurd, bijspuiten en nadien de overgang nevel weg polijsten (dus zowiezo hele zijflanken, motorkap en de deuren vanvoor)
- heel de wagen herspuiten dus alles schuren, helemaal grondlakken, dus mogelijkheid andere kleur te kiezen.
nog een bijkomende vraag, ik heb alleen kennis van spuitlakken van bv sikkens. alleen dit is peperduur allemaal voor de auto in een stom kleurke te steken. glanslak valt nog mee, heeft geen vernis nodig maar toch
door jullie gerol met metaallakken, ben ik beginnen denken om bv ook gewoon metaallak te kopen, deze zodanig te verdunnen dat ik het gewoon kan spuiten, komt een pak goedkoper uit en ziet er zelfs gerold gewoon mooi uit.
dus als ik de dele gewoon bij spuit met originele lak, komt ik nog duurder uit dan als ik bv de auto helemaal met de mettaallak herdoe.
de auto is geen project (tuning) auto, maar als het resultaat mooi uitkomt, gaat mijn vriendin met deze wagen rijden, en doe ik de andere auto (pug) weg voor een vw kever of mini) dan heb ik ook mijn zin
wa raden jullie me aan? hoop op spoedig antwoord!
|