08-11-2007, 08:26
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
Join Date: Oct 2004
Posts: 2,816
|
|
Nee, dat komt door de brandstofpomp. Moet je maar eens in de auto blijven zitten. Als hij koud is en loopt. Op het moment dat je een relais hoort klikken daalt het toerental iets. Voor het dalen loopt de koudstart toerental verhoging nog en zijn de gloeibougies nog aan.
Kan een indicatie zijn voor versleten verstuivers. Dat ze nog niet optimaal functioneren omdat ze te koud zijn. Of versleten gloei bougies.
Ik zou er toch om de 10 tot 15 duizend diesel clean door heen mikken! En je EGR afdoppen. die van mij is er zuiniger van geworden en rookt nu helemaal niet meer.
__________________
Groetjes,
Bert
VW Jetta 1.6 1984 (NL)
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|