View Single Post
  #99  
Old 02-11-2007, 21:36
Stijn's Avatar
Stijn Stijn is offline
Class of 2003
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
Send a message via ICQ to Stijn Send a message via AIM to Stijn Send a message via MSN to Stijn
Default

Een diesel loopt altijd schraal bij minder dan vol 'gas'.
De turbodruk zou ik niks aan veranderen, alleen je pomp wat terugschroeven is genoeg voor de APK. Als je dat trucje kent dan zul je je realiseren dat iedere (ouderwetse) diesel de roetmeting haalt

Draai de 'rookstop' (dat is die schroef aan de zijkant met contramoer, net boven de injectieleidingen) terug om minder brandstof in te spuiten (= minder rook = trager).
Ik zou zeggen een a twee slagen, het is gewoon net zo ver draaien tot hij bij acceleren niet meer rookt (gewoon met de hand de gashevel snel naar volgas draaien om te testen). Je zult daarna dus weer de stationair op moeten schroeven (tapeindje M6 met contramoer, wijst zichzelf).

Na APK terugzetten: weer net zo ver indraaien tot je de juiste balans tussen plezier en burenruzies gevonden denkt te hebben. Je bent slechts gelimiteerd door hoever je je stationair kunt terugschroeven of Femke Halsema die aan komt bellen.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
Reply With Quote