View Single Post
Old 02-11-2007, 19:54
Haas Haas is offline
Forum regular

kuch kuch... pfffffffffffffffffffffffffffffff..... ff stof afblazen

denk dat ik het hier wel neer kan zetten, net het topic doorgelezen.
Ik rijd op het moment een Golf II 1.6 TD met de turbodruk op 1.1 bar. Dit is gedaan door de vorige eigenaar. Ook de dieselpomp is opgeschroefd (althans, daar vertrouw ik op, gezien de vorige eigenaar me dat verteld heeft en hij best wel hard loopt). Veel veel lol mee, rookt goed op de snelweg en dus niets te klagen zou je zeggen. alleen...moetie op voor apk; dat wordt dus een probleem

nu is het zo bij flink optrekken:

Best lachen dus en goed tegen bumperklevers (niet veel last van, maar goed )

Nu wil ik voor de apk de turbo gewoon op druk laten staan, maar de pomp ff wat dichter zetten om door de roetmeting heen te komen. Nu dus de vraag: hoe doe ik dat Ben niet bekend met VW en al helemaal niet met dieselpompen. Nu heb ik al gelezen dat uitdraaien van t schroefie minder toevoer is en dat ik daarbij ook het stationair bij moet stellen. Dat zal niet zon probleem zijn. Maar zijn er ongeveer richtlijnen? Heb namelijk geen meetapparaat bij de hand, dus hoe weet ik nu of ik voor de apk goed sta? Ik wil m daarna weer terugzetten, aangeizen deze nu goed loopt.
Normaal loopt zo'n ding op 0.7 bar oid? Dus als ik daar naar terug wil, moet ik dan 1 x ronddraaien, 2 x, of wat? Of wordt het gewoon terugdraaien en proefrijden?
(geen gevaar voor te schraal gaan lopen btw?)
Reply With Quote