ik heb een 1.3 steilheck 40KW U9 uit 1989, met een soort multipoint injectie
hij heeft twee benzinepompen, een in de tank en een met filter (ook er naast een wit kastje, die van de slangen iets met toevoer en retour te maken lijkt te hebben) onder de achterkant van de wagen naast de reservewielbak.
als ik de sleutel draai tot dat de lampjes branden dan hoor ik de pomp in de tank even zoemen en dan klikt een relais en stopt deze pomp - ik neem aan dat dit een opvoerpomp is. dit heeft de wagen altijd gedaan en nog steeds.
en als ik de sleutel verder draai dan start de motor.
althans tot nu toe heeft de auto altijd zonder probleem opgestart en gelopen.
maar in eens weigert de motor soms aan te slaan. alle geluiden e.d. suggereren dat hij geen benzine krijgt. voor het eerst in mijn leven moest ik de ANWB bellen, toen startte de wagen meteen op een spuitbus gas, dus het lag aan brandstoftoevoer = de pomp.
maar de volgende twee dagen deed hij alles normaal, starten en lopen. geen stotteren of zo.
nu wil hij niet meer aanslaan.
tot nu toe heb ik niemand kunnen vinden / vragen om me te helpen met sleutel draaien en naar de pomp achter te luisteren - alleen lukt dit gewoon niet.
de pomp achter heb ik echter nog nooit horen draaien, nooit naar geluisterd eigenlijk, en hij hangt op rubberen bevestigingen.
volgens mij regelt iets dat de beide pompen niet langer dan een paar seconden draaien als de motor niet loopt - klopt dat? het is lastig nagaan zo, alleen.
het is misschien een stomme vraag, maar waar zit de 'computer' waar mensen het over hebben? en de relais?
weet iemand wat er hoort te gebeuren? de volgorde en voor hoe lang?
als ik een andere pomp moet hebben zijn er andere VW pompen die geschikt zijn, en welke?
zou ik een electrische pomp van een automaterialzaak kunnen kopen en monteren?
alle tips en info welkom, alvast bedankt