View Single Post
  #4  
Old 01-11-2007, 01:47
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by RubenD
Misschien even wat nummers voor de vragen zetten, dat beantwoord het een en ander makkelijker!


Komt in orde.

Quote:
Originally Posted by RubenD
1. Andre 180016VKR heeft een 91er KR. Ik weet dat hij nog foto's voor je moet maken. Zal als ik hem morgen spreek eens helpen herinneren. Hij heeft dus een nieuw type zekeringkast (als ik me niet vergis). Als het goed is kan je een nieuw type kabelboom zo aan je oud type blok aansluiten. Maar hiervoor moet ik eigenlijk even bij Andre onder de kap kijken.


En past die van een KR dan alleen, of kan ik die van een PL ook er op zetten?
Verder weet ik dat Ron van hier op het forum kabelbomen op maat maakt. Heeft iemand hier al ervaring mee met een KR? Zo weet ik namelijk zeker dat ik geen kabels er tussen heb zitten die er niet tussen horen.

Quote:
Originally Posted by RubenD
6. Bij mijn weten zijn alleen de G60 fusees anders. Maar je zult ook andere lagers moeten monteren als je dikker assen plaatst. Of is er maar 1 type lager voor de Mk2 1.3-1.8 16V?


Volgens mij zijn de assen tot 66kW gelijk, vanaf 66kW zijn ze dikker. Dan zou ik dus alleen andere lagers in de fusees moeten zetten. Scheelt weer wat geld. Als het goed is heb ik nog een paar fusees van een 1.8i en van een 8v GTI liggen.

Quote:
Originally Posted by RubenD
7. Distri riem zou ik zeker vervangen, je hebt de tijd. Dus doe dat alles gelijk goed!


De riem vervang ik ook. De verkoper kon me niks zeggen over wanneer dit gedaan was, en aangezien ik toch plan het blok uit elkaar te halen zal de riem er naderhand sowieso op moeten worden gezet. Dan dus beter gelijk een nieuwe.

Quote:
Originally Posted by RubenD
8. Je auto is geen GTI, bij de ombouw van Edward naar G60 werd ook gezegd Golf met 117kW. Bij de jouwe zullen ze ook wel zeggen dat het Golf met 103kW word. Maar dat ligt net aan de persoon die de RDW keuring uitvoert wat ik zoal gemerkt heb. Hajee eens om hulp vragen!


Ok, dan ga ik eens bij de verzekering navragen wat dit voor mijn premie gaat doen. Voor GTI hebben ze in ieder geval overal vaste prijzen, maar een Function met 139pk zal ook voor hun even rekenen worden.

Quote:
Originally Posted by RubenD
9. Huidige bak -> 2Y bak? Als je die erachter hebt zitten is het versterken van het diff. door bouten te monteren volgens mij het makkelijkste. Als je een ACD (GTI 8V) bak monteert heb je een langere 5e versnelling maar die bak past niet zomaar. Je vliegwiel, koppeling & drukgroep zullen dan ook vervangen moeten worden.


Ik zou zo niet weten wat er voor bak achter zit. Waar zou ik dit kunnen zien? Zit er ergens een nummer of code op de bak net als bij de motor? En waar moet ik dan zoeken? Op het moment kan ik nog helemaal niks van de bak aflezen omdat die bedenkt is in een flinke laag jakkes, prut en zooi.

Quote:
Originally Posted by RubenD
10. Ja dat past, alleen je zit met de last afhankelijke remdrukverdeler. Die moet ook bevestigd worden.


Zijn daar bevestigingspunten voor? Want dat probleem had ik ook toen ik de 1.8i in de 1.6 zette. Er moest toen een of ander onderdeel voor de injectie (volgens mij) onder de auto worden gezet, en dit zat er bij de 1.6 niet. De bevestigingspunten zaten er in dat geval toen ook niet.

Quote:
Originally Posted by RubenD
Verder, je hebt er toch ook het subframe bij gekocht?


Subframe heb ik wel. Daar ga ik binnenkort al eens mee aan de slag om het schoon te maken, te s churen en nieuw te spuiten. Zo gauw de financiƫn dit tenminste toelaten...
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote