View Single Post
  #2  
Old 27-10-2007, 17:06
rottz's Avatar
rottz rottz is offline
Forum regular
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 67
Default

Ik heb toch maar besloten heel de buggy te gaan restaureren, dus ik ga de bug helemaal demonteren....

Vandaag een klein beginnentje gemaakt:

Eerst de voorruit er maar af gehaald:



Toen heb ik maar es onder het dashboard gekeken naar de 'dradenboom'. Man man man, wat een drama is dat zeg... Achteraf vind ik het niet zo raar dat mijn ruitewisser het soms niet deden en mijn startmotor soms dienst weigerde... Allemaal losse contacten en aan elkaar geknoopte draadjes...



Kap eraf:



Hier zit normaal gesproken de benzinetank, welke nagenoeg compleet doorgeroest is.... Vervangen dus!

Maar goed, de tank rust hier op een zeer dun stukje polyester, ik ga dat verstevigen:





Less is more!



Gisteren kon ik weer via via een aangepaste (met carb.) 1800 motor op de kop tikken.... Scheelt zo'n 20 pk extra tov het andere blok. Daarom heb ik dit blok te koop staan, zie marktplaats.

Maar goed dit is het andere blok dus:





Eerst maar weer es verder met het kaal maken van de buggy, dus ff de bouten en moeren losmaken waardoor de badkuip gescheiden wordt van het chassis:


Echt een badkuip dus!!!!



Wat houden wij dan over??? Juist een stuk staal met een paar wielen:





Zoals op deze foto's te zien is, is de bodemspeling nog aardig ruim, wordt dus tijd om het spul te laten zakken:verlagen dus!!!! :twisted:





Verder wil ik ook de bak nog verder gaan verstevigen, maar ik ben nog aan het verzinnen hoe....



Vandaag een nieuw koppelings-setje voor de 1800cc waterkoker gehaald en deze gelijk ff gemonteerd:


Koppelingsplaat ff centreren:


En de drukgroep vast zetten:



Ik had dus een nieuwe (verstevigde) versnellingsbaksteun gekocht, maar nu blijkt dus dat mijn motorkooi niet meer gaat passen:





De motorkooi wil ik wel gaan gebruiken, enerzijds als bescherming van de motor en anderzijds als extra ophanging voor de motor...

Rest dus niets anders dan het wegslijpen van stukjes metaal....



Nu ff de motor monteren, dus de motor in de takel en liften maar!!

Dit is wel ff lastig, hier moet je een beetje rommelen om de vertanding van de prise-as netjes in de vertanding van de koppelingsplaat te laten vallen....



De motor hangt!



En zoals te zien is kan de buggy echt een heeeel stuk omlaag omdat het laagste punt de onderkant van de achterschokdempers zijn en niet het motorcarter!

Natuurlijk weer ff de motorkooi passen, kijken of deze lang genoeg is:









Het lijkt allemaal te passen, ik moet wel de bovenste pijpen van de kooi wel iets verlengen, maar het past allemaal redelijk!

Ik zit alleen nog met 1 vraagteken...

Past mijn body wel over de motor heen, want dat gekke luchtfilter op de carb steekt redelijk uit. Ik heb namelijk weinig zin om in mijn body te gaan zagen...





Maar goed, dat ga ik vanavond nog ff proberen, ik ga ervan uit dat het wel gewoon past aangezien de motorhoogte ook nu weer niet zo extreem veel hoger is dan de koeltunnel van een luchtgekoelde vw motor
Reply With Quote