View Single Post
  #11  
Old 26-10-2007, 21:48
Zippo Zippo is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 303
Default

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Wat wel met de koude start te maken heeft is inderdaad die groene bol, omdat dit onderdeel uitmaakt van het vacuümcircuit. VAcuüm zorgt voor extra benzine aanzuig in je carburateur (rijk mengsel bij koude start) en regelt de vervroeging/verlating van het ontstekingstijdstip. Die bol vangt volgens mij schommelingen op in de onderdruk in het vacuümcircuit. Heb je dat ding niet, schommelt de onderdruk teveel als gevolg van slechte stationaire regeling en loopt je motor niet soepeltjes.
Dus dat ding inbouwen en aansluiten op het vacuümcircuit! op internet moet je vast een schema kunnen vinden van hoe dat aangesloten moet worden.

Maar die dubbele temperatuurschakelaar heeft hier niets mee te maken naar mijn idee.


Oke! Dat wist ik niet...
Bedankt voor je toelichting.

Een groene bol regelen, en klaar is ...
Reply With Quote