22-10-2007, 19:38
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
|
|
Dat is altijd het leuke van informatie, krijg je wel alles te horen?
Bij het nieuwe rijden vertellen ze je wel dat je veel brandstof bespaart. Maar niet dat je de motor meer belast en dus alles harder slijt. Dezelfde snelheid bij de helft van het toerental is per omwenteling een kracht die een keer zo groot moet zijn.... Jehebt immers de helft van de ontstekingen...
Uitstoot, de diesel is altijd de beer. Maar alle benzine auto's stoten ook uit (niet alleen die met directe injectie). Die deeltjes zijn nog veel kleiner. En dringen dus veel dieper door in de longen. En zijn dus veel schadelijker.
Als je iets aan een motor veranderd moet je de rest ook aanpassen. Vroeger moest je ook je Webers afstellen. Als ze nieuw uit de doos kwamen. Als je nu een roetfilter monteert moet je in mijn ogen de rest van je auto laten weten dat die er zit. Dus je ECU herschrijven. Zo verstikt je motor dus niet. Met het huidige systeem dus wel. De roetfilter filter vanalles tegen, maar is tegelijkertijd ook een gigantische versperring in het uitlaatcircuit. Waarom zijn die dingen als optie af fabriek anders zo duur? Juist, er moet een aangepast motormanagement systeem geschreven worden.
Stel dat alle auto's geen fijnstof deeltjes meer zouden uitstoten, dan is er nog steeds maar 30% van het probleem opgelost. En stel dat we allemaal zo'n ding eronder zouden hangen, bedenken ze wel weer wat anders om ons geld af te troggelen.
Ik zeg dus, af fabriek erin laten zetten en anders niet!
|