View Single Post
Old 22-10-2007, 18:55
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Quote:
Originally Posted by -spyrock-
Ik ga nooit mijn 20 jaar oude KR opdrijven voor hij helemaal uit elkaar is geweest.

Je zou de eerste niet zijn.

Quote:
En ik heb nooit iets gezegt van low-budget, wie niet veel geld wilt uitgeven zal nooit in de buurt van 200pk komen met een KR.

Je vond het luchtfilter al "een duur geintje".
Excuses voor mijn aanname dan.

Quote:
Verder heb ik nog wat vraagjes na het lezen van vwleusden zijn topic:
-wat zijn ITB's en hoe werkt het?

Indepentend throttle boddies. Onafhankelijke gasklephuizen dus. Niet te verwarren met carbs.
Hiermee kun je de mengverhouding per cilinder optimaal afstellen. Uiteindelijk zal je motor veel beter gaan lopen en beter presteren. Je verbruik (met gelijke rijstijl) zakt, en je koppel bij lage toeren zal stijgen. Verder hangt ie veel beter aan het gas en reageert ie directer.

Quote:
-wat is een DTA E48?

Motormanagement.

Quote:
-is een 4-1 uitlaatspruitstuk hetzelfde als een 4-2-1 uitlaatspruitstuk?

Njet.

Quote:
-mag men zomaar grotere injectoren plaatsen of welke aanpassingen/afstellingen zijn daarvoor nodig?

Hier weet ik het fijne niet van, maar kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met zaken als je uitlaat rekening moet gaan houden wanneer je grotere injectoren plaatst.

Quote:
-Wat is het nut je uitlaatnokkenas aan de inlaten te plaatsen?

De nokken van de in- en uitlaat zijn verschillend. De uitlaatnokken zijn iets "scherper" en zorgen voor een betere vulling bij een hoger toerental, iets waar de 16v om bekend staat.

Probeer toch echt eens de search te gebruiken voor je hier allerlei dingen gaat vragen. Kijk bijvoorbeeld eens rond wat de eigenschappen van de spruitstukken zijn en wat de nokkenassen doen. Hierover staat al ontzettend veel nuttigs op het forum geschreven.

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote