View Single Post
  #5  
Old 22-10-2007, 17:33
-spyrock-'s Avatar
-spyrock- -spyrock- is offline
VW Addict
 
Join Date: Aug 2007
Posts: 523
Default

Ja ik zit ook wat te twijfelen over openfiltersysteem, lijkt mij niet eenvoudig met die spinnekop (is de brandstofverdeler nee?). Waar moet da ding naartoe als je geen normale luchtfilterbak meer hebt?
Als ik me niet vergist berekent een K-Jettronic systeem automatisch aan de hand van de hoeveelheid lucht die binnekomt de benodigde hoeveelheid ingespoten brandstof, dus als je plots door het plaatsen van een openluchtfilter een hoop meer lucht binnenkrijgt zort dat niet voor problemen toch?

Qua turbo's/compressor's leek een turbo mij het meest rendabel daar je geen vermogen wegneemt van de motor zoals bij een compressor die door de krukas word aangedreven. Maar waar vind je nu de juiste stukken om de uitlaatgassen eerst die turbo in te sturen voor ze verder gaan e.d.

Verder weet ik niet goed hoe je een andere krukas kiest (qua graden), en zijn deze gewoon op tijd te zetten zoals de standaard krukas of heb je daar weer een hoop kennis voor nodig. Doe liever alles zelf vandaar dat ik zoveel info nodig heb.

Moet een spaghetti spruitstuk niet het best i.c.m. met andere uitlaatlijn worden geplaats voor een daadwerkelijke vermogenswinst? Qua merk ken ik alleen supersprint hierin, welke merken zijn ook goed?

@VWleusden: thanks, zal nu ff je topic en foto's bekijken
Reply With Quote