View Single Post
  #35  
Old 12-06-2004, 15:16
Tommy's Avatar
Tommy Tommy is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,468
Send a message via MSN to Tommy
Default

Quote:
Originally Posted by sjampoo

VW heeft grofweg 3 type motoren:

- Boxers (kefah enzo)
- 4 in lijn: 1500 tot 2000 cc
- 4 in lijn: 800 tot 1600 cc

en dan nog wat rare 6 8 10 etc cylinders.
Die boxers passen zowieso (bijna) niet. (ja, ik ken een Polo met een boxer motor erin, maar dat gaat niemand van volksforum hier in z'n eentje voor elkaar krijgen, dus dat telt niet)

de 1500 tot 2000 cc motoren: Bekend uit de Golf, maar ook in Passat, Vento, Ibiza, Sharan, Octavia etc etc. Deze blokken kenmerken zich door de 'achterover' ligging: Sta je voor de auto, dan ligt het blok 'iets achterover' in de auto. Met meestal tegenstroomskop: Uitlaat zit onder de inlaat. Verdeler zit meestal 'voorop' op het blok.

de 800cc - 1600 cc motoren:
Deze hangen VOOROVER, en hebben ALTIJD een door-stroom-kop: Inlaat aan de achterkant, uitlaat aan de voorkant. D'r hangt in 95% van de gevallen een 084 of 085 bak aan. De onsteking zit aan de versnellingbakkant op de nokkenas.

Die laatste type motoren kan je allemaal in je eentje in je Polo hangen. De rest: ombouwen, lassen, frames, assen, bakken,... niet aan beginnen, want je wint er nix mee.


Valt de G40 onder de vooroverliggende blokjes?

de een zegt dat de steunen van de 1100 en 1300 (en die verdwaalde 1600) er zo op geschroefd kunnen worden, en het dan zo in je motorruimte te hangen is, op de G-lader steun na... en wat intercoolerfratsen...

Maar is dit wel zo?

(gewoon ff tussendoor...)
__________________
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
Reply With Quote