View Single Post
  #18  
Old 09-10-2007, 14:54
kvcuijck's Avatar
kvcuijck kvcuijck is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2007
Posts: 181
Default

Zo!

Morgen is D-Day en ga ik mijn eerste "major" sleutelwerk doen haha. (Heb weleens een homokineet, fuseekogel, uitlaat en dat soort gein gedaan, maar nooit zoiets als dit.)

De voorbereidingen zijn getroffen:
- goede boeken / informatie van forum
- koppelingskit 200mm , prisé-as keerring, nieuw versnellingsbak afdekplaatje en zo nog wat meer
- nieuwe fuseekogel LV bakzijde
- gereedschap waaronder een brug, motorsupport en versnellingsbaklift
- expertise in de vorm van gepensioneerde monteurs
- 2 dagen de tijd excl. 1 dag uitloop in geval van "shit hits the fan"

Heb wat droog geoefend met de boeken en heb de meeste dingen op het oog gevonden. Zijn paar dingetjes die ik niet helemaal zeker weet:
- Koppelingskabel verwijderen (wellicht zie ik de constructie als ik dit van de onderzijde bekijk als de auto op de brug staat.) Mijn Golf is uit 1990 en volgens mijn boeken zijn er 3 verschillende koppelingskabels/pedalen/uitvoeringen.
- Diverse motor/versnellingsbak steunen. Tel er 3. Moeten deze allemaal los of is de voorste motorsteun (radiator) met de versnellingsbaksteun (bestuurderszijde) voldoende?
- De versnellingsbak schakelstangen baren me ook nog wat zorgen... Beetje ingewikkelde constructie waarvan ik de logica zo niet zie (Heb overigens wel een tekening.)

Iemand nog wat andere last minute tips?

Bedankt!

Groet,

Koen
__________________
Current:
Volvo V70 2.5D (Audi AEL engine) 435.000km
Porsche 944 2.5 type II 1985 251.000km
Gone:
Golf II 1.6TD 44kw 315.000km
Reply With Quote