View Single Post
  #1  
Old 23-09-2007, 01:56
Mad_Uwe's Avatar
Mad_Uwe Mad_Uwe is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 266
Default Garrett T3 op G60

Onlangs heb ik een Garrett T3 met spruitstuk gekocht om op een G60 te bouwen met als doel ongeveer 200pk. Het is niet bedoeling een hightech blok te bouwen voor maximaal vermogen maar gewoon ter vervanging van de G-lader en om wat te puzzelen e.d.

Nu heb ik op Ebay in Duitsland een Garrett gekocht die goed zou moeten zijn voor 280pk. Hierbij zit een uitlaatspruitstuk van een Audi S2 die geheel aangepast is voor een G60. Zo ver ik het kan beoordelen aan de speling die de as heeft is de turbo versleten en ik ben van plan de set weer terug te sturen. Maar in geval van worst case scenario ben ik toch een aantal mogelijkheden aan het overwegen voor als het allemaal nogal lastig en vervelend wordt met de verkoper/oplichter

Overwegingen in geval alles spaak loopt met terugsturen:

1.) Laten reviseren
2.) Zelf reviseren
3.) Nieuwe turbo kopen met T3 flens
4.) De hele zooi wegflikkeren en eenTDI spruitstuk met een K03 aanschaffen.
5.) Iets anders....(nee ik begin niet aan een compressor.. )

Op wat voor bedrag moet je bij revisie rekenen en is het de moeite of kun je dan beter voor een nieuwe turbo gaan? C&E turbochargers rekent tussen de 240,- en de 600,- ex.btw en dat verschil wat er tussen zit is dusdanig ruim dat je er eigenlijk niks mee kan Heeft iemand verder ervaring met C&E of misschien advies omtrent een goede specialist?

Zelf reviseren is een optie aangezien er zat revisie setjes te verkrijgen zijn. Ik ben best handig maar ook realiseer ik me dat turbo's vanzelfsprekend een specialistisch iets is Op zich ziet het er vrij eenvoudig uit maar ik kom ook dingen tegen als het lagerhuis wat zeer nauwkeurig uitgeklokt dient te worden. Iemand ervaring met Garrett turbo's en het reviseren ervan??

Wat kost een nieuwe fatsoenlijke turbo met T3 flens? Echt low budget hoeft het niet maar het moet qua kosten niet in de buurt komen van een 20VT inbouw. Welke merken zijn goed en waar moet je absoluut niet aan beginnen? Wat zijn interessante adressen??

200pk kun je best met een K03-tje bereiken. Het schijnt dat een TDI spruitstuk hiervoor gebruikt kan worden maar ik heb nog nooit iets concreets gezien dat iemand het ook daadwerkelijk heeft gebruikt. Past dit of past dit niet

Alle info is welkom
__________________
Prius3
Superb Combi 1.6TDI Hartog optimized
Z3 M-Coupe S54 Phoenix Gelb nr. 27/269
Boxster S 987 48dkm
Ducati 916, 748SP, 999S
Suzuki GSXR750 ‘87, ‘91, ‘91
Reply With Quote