22-09-2007, 10:44
|
|
REALLY Bored
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by breadfan83
Als je zelf een beetje logisch nadenkt snap je ook wel dat, toen dit gebeurde, sommige dingen slimmer aangepakt hadden kunnen worden.
Laten we niet nadenken, maar het bij de feiten houden
Maar als jij elk ongeluk maar goed wil praten met het feit dat er NOG niks gebeurd is, ga je gang. We zullen maar allemaal heel vergevings gezind zijn, de bestuurder een aai over de bol geven en een mandje fruit naast zijn bed parkeren gevolgd door 'n bedankje dat er niemand zwaar gewond is geraakt. Dan laten we jou nog even een gesprekje met de bijrijder houden waarin je hem wijst op het feit dat ie het zelf schuld is dat ie nou in het ziekenhuis ligt, en dit niet te weiten = wijten is aan zijn coureur kameraad die zo nodig boven zijn kunnen heeft moeten rijden.
Als dit jouw bekromen conclusie op mijn reactie is, dan had ik je eerder op moeten geven.
Als er sprake was van een glad wegdek, of een platte band of iets anders dat duidelijk de bestuurder vrij zou pleiten van schuld, had dit wel in het artikel gestaan.
Nou, misschien is de politie wat meer op feiten gericht, dan op speculaties.... Misschien doen ze eerst onderzoek voor ze wat veronderstellen? Gaat er nou echt nog geen lichtje branden wat ik probeer duidelijk te maken?
En 't zou me geen veilig gevoel geven bij een bestuurder als jij in te stappen als je echt zo over verantwoordelijkheid denkt. De bestuurder bedient het stuur, gas en rem, en alleen hij is dus verantwoordelijk voor hoe hard je gaat, en waarheen je gaat. Niet de wel of niet klagende bijrijder. Het kan best zijn dat de bijrijder steen en been heeft geklaagd, maar voor hij zijn zin kreeg en kon uitstappen had meneer "Verstappen" de auto al in een greppel geparkeerd. Maarja, jij hebt de aanname gemaakt dat de bijrijder niet geklaagd heeft over de rijstijl van de man aan't stuur, dus dat zal dan wel kloppen.
Ik heb geen aanname gemaakt over de bijrijder... Maar goed: "ken je kanjers" Als je nu net zown leuk stukje opzoek over de bijrijder wat beteft het meerijden, zoals je hierna doet voor de gordel... Dan ga je maar zien hoe je dat gaat veranderen in de wet...
Het zou mij nog een minder veilig gevoel geven als ik jou naast me had.... stel voor dat ik ergens te hard rijd, of te langzaam misschien... je kunt me wel aanklagen voor een traumatische ervaring... Want jah, ik ben echt verantwoordelijk voor jou als jij naast me zit heh?
btw, je zegt het toch zelf al: "En 't zou me geen veilig gevoel geven bij een bestuurder als jij in te stappen..."
Jij beslist wel zelf dus. Nou, je bent de verantwoordelijkheidstest geslaagd in mijn ogen! Volgens mij neem jij de verantwoording wel om wel om dus niet bij me in te stappen! goedzo!
SNAP je het NU?
|
[gedachtenwolk=Domi]
Hey, zal ik weer eens gaan stoken? Misschien krijg ik wel weer een leuke rel op gang! Of zouden inmiddels genoeg mensen mij een kneus vinden? hmmmmz... Nah, laat ik toch proberen!
[/gedachtenwolk]
Jetta 1.3 CBR carbs '84-Jetta 1.3 '84-Golf II 1.3 '84-Seat Ibiza 1.9 TDI '01-Golf II 1.6 D '85-Vento 1.9 TDI '96-Seat Cordoba 1.9 TDI '03-Golf II 1.6 B 86-Golf II 1.6 TD '86-Golf II 1.9 TDI '84-Polo 9N 1.9 TDI '05
|