Ruim een maand geleden ben ik bij de vw dealer geweest en heb deze de roest laten zien onder de dakrubbers van mijn 7 jaar oude Bora sedan...[V] De dealer heeft hier foto's van gemaakt en gaf mij aan een goede kans te maken dat het kostenloss hersteld zou worden aangezien de auto nooit overgespoten is geweest en nooit schade heeft gehad.
En omdat de carroserie garantie 12 jaar is.....
Vandaag het telefoontje van dealer: wordt niet vergoed, lakgarantie is verstreken[
!]....dus ik zei, heb 12jaar garantie, tja, zei de man van de garage "dat kunnen ze beter niet meer beloven" aangezien ze niets met garantie doen tenzij de gaten in het plaatwerk vallen[:0]
Ff over de plekjes:
Er zitten allerlei kleine blaasjes op t plaatwerk onder het dakrubber, en in de dakgoot!
Als je deze blaasjes open krapt zit er witte oxide onder en soms licht bruine roest[:0]
Ook is de dakgoot niet dekkend in de kleur en zie de beige grondverf.
Tja, wat doe ik hiermee????[?]
1-Zelf kaal krabben, maar dan ook echt kaal en dan in de epoxy primer zetten,grondverf ,orginele lak en blanke lak.
2-Of een schadeherstel bedrijf zoeken die de roest flink aanpakt, en netjes bijwerkt.
3-Zelf een brief aan Pon schrijven.
Als vw dit niet oplost, dan koop ik NOOIT meer een nieuw VAG product...
Heb deze auto ook nieuw gekocht, heeft altijd in een droge garage gestaan in warm Spanje en is tot voor kort altijd met de hand gewassen met autoshampoo.......
Baal hier enorm van, en had dit ook niet verwacht temeer omdat ik vele oude vw's heb gehad, die eigenlijk nagenoeg niet roesten.
Heb nog 2 golfjes mk1, een uit 1980 en een uit 1983, dus een liefhebber ben ik wel en weet ook hoe je auto's onderhoud en bijhoud!
De golf uit 1980 is al sinds 1993 in mijn bezit, en daarvoor van mn oma geweest!!
Ben benieuwt wat jullie hiervan vinden,
grtn yal