View Single Post
Old 17-09-2007, 22:24
Golf 1979's Avatar
Golf 1979 Golf 1979 is offline
VW Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Sjoes 85
Zo, das weer een mooie discussie hier zie ik.

Bij deze even wat antwoorden op wat kreten van jullie.

@rhwp (thanks voor je opbouwende steunbetuiging: de tips die ik kreeg in Assen hadden te maken met hoe de je club opbouwt, dat je rustig aan moet beginnen (niet meteen teveel leden, omdat elkaar dan niemand kent).
Ook met enkele mensen discussie gehad over wat je wel toelaat en wat niet. Velen vonden toch dat als het een Golf 1 club is, je alleen Golfjes 1 moet toelaten. Die punten heb ik opgepakt.
Belangrijk in mijn ogen is alles eens rustig op een rij zetten, klein beginnen en dan zien we wel. De mensen die interesse hebben in lidmaatschap van de golf 1 club zijn over het algemeen mensen die dat tot nu toe net als mij missen.

Twee mensen daarvan gaven concreet aan interesse te hebben in het meehelpen/organiseren/meedenken van het oprichten en dergelijke.
De meesten echter willen alleen lid zijn en verder geen bevoegdheden/'verplichtingen' of wat dan ook hebben.

Concreet heeft echter nog niemand zich aangemeld via de email, terwijl hiernaar wel verwezen werd op de flyertjes. Ik ben benieuwd wie dit alsnog gaat doen dan.

@Typ17: ik ben van mening dat jij er ook bij hoort. Wij delen grotendeels dezelfde mening als het om soort auto gaat, en wat we wel en niet willen. Bovendien ben je een prima kerel.

@Stefan2: naar mijn idee vervult het maken van een database niet mijn wens. In mijn beleving heb ik een club voor ogen waar men elkaar treft, tochtjes rijdt en ervaringen uitwisselt. Een database kan altijd wel, maar staat verder af van mijn idee bij een club.

@Tjaap&Typ17: enerzijds mijn wensen, anderzijds moet het realistisch en haalbaar blijven een Golf 1 club op te richten. Maar ik blijf zeggen: alleen kan ik het niet!

@Breadfan83: je aanname dat het mij alleen erom gaat welke auto's de leden rijden is naar mijn idee voorbarig. Heb je me dit ooit ergens zien zeggen? Volgens mij niet. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt.

Waar het mij om gaat is het behouden, koesteren en in ere houden van de golf 1, zoals hij ooit door VW afgeleverd is. En wat subtiele details, cq verlaging, uitlaatsysteem dan wel velgen of andere motor heb ik geen moeite mee. Maar het originele staat centraal.
Wat aantal leden betreft: te snel groeien ga je als club snel aan kapot. Daar moet dus voor gewaakt worden.
Daarbuiten denk ik dat vanuit serieuze geinteresseerden genoeg animo is om deel te nemen aan de club.

Vandaag heb ik een rondrit gedaan met de Belgische VW Original Golf 1 Club, daar hebben ze de club als vriendenkring/vereniging opgezet. Dat betekent geen statuten, oprichtingsaktes en allerlei ingewikkelde dingetjes

Denk dat we dat hier ook maar moeten doen.

mbt 'meeting point': ik zit zelf te denken aan een donder/vrijdag avond in omgeving Arnhem. Rond een uurtje of 7, half 8. Wat denken jullie ervan?

ook mee eens
Chevy pickup 5.7 automaat. (daily)
golf 1976 in restauratie verkocht
Suziki swift gs 1993 TE KOOP
Mazda 323 f 1.5 1997 TE KOOP
Reply With Quote