Quote:
Originally Posted by dubber
misschien is een leuke 1400 dan beter
is de 8v hetzelfde als de 16v behalve de kop of is er meer aangepast aan die 1400 16v
misschien past daar dan een mercedes compressor op.
kop laten aanpassen en een aangepaste vliegwiel met nokkenassen en op maat geschreven injectie, hoeveel zou dit ongeveer opleveren?
|
Oh god.. Nicht wieder..
Een compressor, turbo of G-lader plak e niet zomaar op een 'standaard' blok hoor.
Ga eerst ff een half jaar 1.0 4 bak ragge. zul je zien dat door die mega korte bak je nog best mee komt bij het stoplicht. Je zult alleen heel erg nerveuze voorwieltjes houden: wegligging is 3 keer bagger zolang de ophanging nog standaard is.
Eerst plat op z'n zuignap,.. kwak er dan bij wijze van 'training' een 1300 blokje in, met korte 5 bak (AHD, maar die vind je bijna niet) en ga lekker sprinten. Klap er webertjes op, en OH wat een plezier..
En DAN, na 2 / 3 jaar, dan heb je eindelijk genoeg gehad van <100 pk, en ga je echt klussen.
Zoals Dennis al zei: 1.4 of 1.6 16v uit 6n/Lupo blok
of 1.6 ABU / AEE blok uit Polo/Golf/Vento (voorover-hang-blok)
of 1.4 ABD / AEX blok uit Ibiza / Golf / Polo (vooroverhangblok)
of gewoon 1300 HH, GK, MH, NZ, 3F etc etc.
Van boven naar beneden: steeds goedkoper qua eerste aanschaf.
En
niet: van beneden naar boven meer mogelijkheden qua vermogen.
Heb van alle type motoren al versies gezien die zo enorm veel vermogen hadden,... dat houd geen enkele standaard vw bij.