View Single Post
Old 10-09-2007, 21:38
VeeDubber's Avatar
VeeDubber VeeDubber is online now
Volksforum Crew - S2 Racer

Default Problemen met de koppeling

Mensen,

Vandaag bij een collega langs geweest bij wie al een maandje of 3 de 1.8MK3 op bokken in de garage-box staat.

The story:
Hij reed normaal zijn route en bij het bedienen van de koppeling leek het alsof de koppelingskabel brak. Geen druk meer op het pedaal. Tijdens een inspectie bleek niet de kabel, maar het heveltje bij de 5e versnelling de veroorzaker. Nieuwe eindkap voor de bak op de sloop gescoord met uiteraard een werkend heveltje. Probleem was echter dat de koppeling niet meer vrij komt wanneer de hefboom wordt bediend. Na alles 3x in- en uit elkaar te hebben geschroefd wist hij het ook niet meer.

Dus ik ben nu wezen kijken, voor mijn gevoel mist hij een onderdeeltje, maar ik ken deze bak ook niet uit mijn hoofd. Helaas heb ik vanavond geen akte tot mijn beschikking dus doe ik even een beroep op jullie. Misschien dat iemand het zo ziet. Voor de duidelijkheid ook 2 foto's:

Deksel met hevel:

bak ter hoogte van de 5e versnelling:

O ja, die as die daar door de synchromeshring heen steekt kan ik op dit moment niet meer de bak in krijgen. Is hier een foefje voor of kan ik de hele bak uit elkaar gaan trekken?