View Single Post
Old 09-09-2007, 00:00
Dirtbag Dirtbag is offline
VW Enthousiast

ikzelf heb bij m'n eerste auto voor ongeveer 150 euro een koprevisie gedaan. en de onderdelen voor dat hok waren slecht te krijgen.

nu moet ik wel zeggen dat ik 1,5 jaar later het ding heb laten slopen. maar dat was niet alleen om de motor.

een koprevisie is opzich niet moeilijk, het is wel verstandig om de kop te laten vlakken.
voor het monteren heb je op z'n minst een goede (geijkte) momentsleutel nodig.

Maar als je een goed blok kan kopen, is dat wel makkelijker als je geen zin hebt hierin, of als je meteen naar iets zwaarders wilt.

dat een papiertje de uitlaat ingezogen zou worden lijkt mij sterk, ik weet er niet alles van, maar volgens mij is er tegelijktijd met elke inlaatslag (het enige moment waarop het papiertje naar zou worden gezogen) altijd tegelijkertijd een uitlaatslag, en het volume van de warme verbrandinggassen is volgens mij vele malen groter dan de hoeveelheid die naar binnen zou worden gezogen.

wat wel een mogelijkheid is, is een cillinderbalanstest, maar dan test je niet de compressie, maar het aandeel dat elke cillinder heeft.

als jij tevreden bent met hoe die rijdt, en hij is alleen een beetje onregelmatig en komt goed door de apk, dan zou ik niet al teveel haast hebben maar ik heb een jaar met dat hok van mij gereden die niet boven de 80 kwam, en zelfs op het allerlaatst was de uitlaatgastest goed, de rest van de auto was allen maar compleet verrot.

mvg

db
Reply With Quote