Hallo forumleden,
Deze maand staat in het teken van het vervangen van de koppelingsplaat aangezien, bij vol gas in de 5, de koppeling soms wil slippen. (En het voelt gewoon op / verrot
)
Ben van plan het allemaal zelf te doen met wat hulp van wat mensen bij de
hobbyclub .
Aangezien een goede voorbereiding het halve werk is daarom mijn post.
Wil de volgende onderdelen kopen/vervangen:
- koppelingsset (koppelingsplaat, drukgroep, ?)
- druklager
- afsluitplaatje versnellingsbak (groene dingetje)
- sluitschroef bovenkant versnellingsbak
In ETKA zie ik voor mijn 1.6TD Eco '90 een 200mm en 210mm koppelingsplaat staan. Een standaard en een stevig uitgevoerde voor taxi's, huurauto's en dat soort ongein. Begrijp ik goed dat het allebei past?
Wil uiteraard ook niet de volle VW prijs betalen en vraag me af welke merken sets goed zijn voor jarenlang plezier. Iemand suggesties? (Iemand op Ebay.de biedt een Sachs set aan voor ong. € 129,-.)
Mijn koppelingskabel lijkt van het "oude" type als ik de boeken erop na sla. Zou nl. een zelfstellend koppelingsmechanisme moeten hebben met bijbehorende kabel. Slim om dit ook te vervangen?
Heb ik een bepaald centreertool nodig en zoja, waar kan ik dat kopen? (Heb beschikking over brug, motorsteun, versnellingsbaksteun etc. etc..)
Zijn er nog pakkingen, bouten of andere dingen die ik direct mee zou kunnen / moeten vervangen?
Mis ik nog onderdelen die ik nodig heb en welke niet in de opsomming staan?
Kom in een ander topic nog wel terug over het vervangen zelf... alles op z'n tijd
Alvast bedankt!
Groet,
Koen
P.s. Homokineet van andere topic ga ik tegelijk met koppeling vervangen..