Je zou toch verwachten van een hbo’er dat ie minstens de kunst van het begrijpend lezen machtig is, maar helaas Ruben..
Ik zal moeten wachten met het maken van de gewenste foto wanneer het stopt met regenen, aangezien wij thuis geen garage hebben.
Waar zijn mijn manieren, nadat jullie mij zo uitstekend geholpen hebben zal ik mij eerst eens netjes voorstellen. In het dagelijks leven studeer ik bedrijfskundige informatica en luister naar de naam Steven. (23)
Mijn eerste auto was een Peugeot 205 GTI 1.9 met 130 geiten
Hoewel ik dit nog steeds de mooiste auto vind, is deze niet geschikt voor het betere bochtenwerk. “Wegligging” vond ie maar een vies woord. Lief en leed heb ik gedurende een jaar met deze auto gedeeld.
Nadat mijn rijstijl de motor fataal is geworden, heb ik deze van de hand gedaan. Omdat het geld ver op was en ik toch vervoer nodig had, heb ik tijdelijk een Peugeot 309 GT 1.6 met 105pk aangeschaft. Deze soepel geveerde Franse auto deed zich voor als een rijdende sofa. Waar de 205 nog praktisch roestvrij was, is de 309 compleet doorgeroest. Toch bleek dit wéér niet het zwakste punt.. na vijf maanden met dit rijdend bankstel de Nederlandse wegen getrotseerd te hebben, hield ook deze motor het voor gezien.
Na enige tijd op het openbaar vervoer aangewezen te zijn was ik het echt beu; er zou en moest weer een auto komen. Helaas zijn er op deze aardkloot maar twee merken auto’s opgewassen tegen mijn rijstijl.. Subaru en Volkswagen wel te verstaan. Aangezien mijn vader al heel zijn leven enkel auto’s uit de VAG rijdt, was de keuze snel gemaakt.
Van een collega student kon ik voor een ogenschijnlijk nette prijs een Golf mk2 overnemen. Deze import Golf, een 1.8 GTI 16v KR uit ’89 met 176K op de teller, is een waar scheurijzer waar de degelijkheid vanaf straalt! Hoewel, eerlijkheid gebied mij te zeggen dat deze auto aardig wat achterstallig onderhoud had wat pas later naar boven kwam en wat mij het nodige heeft gekost
Het is niet echt een juweeltje, maar het is de motor en wegligging waar het mij om te doen was. De testbank uitdraai leest 158 paarden en een max. koppel van 173nm. Naar mijn inzicht is dit best wel netjes voor een originele motor met enkel een spaghetti uitlaatspruitstuk als modificatie.
Hier een zojuist van uit mijn kamerraam geschoten foto:
Zoals je kunt zien regent het
..en klaart het weer op!
Ons wagenpark thuis bestaat momenteel uit een Skoda Octavia Combi 20vt van mijn vader, Audi A3 van zijn werk, Seat Ibiza van mijn zus en natuurlijk mijn oude Golfje 2. Allemaal trouwe VAG aanhangers dusz
Mijn vraag aan jullie luidt: wat moet ik doen met het embleem? Het voorste VW logo wel te verstaan. Origineel zat er een zwart VW embleem in wat ik deze week pas verwisseld heb voor een chromen. Persoonlijk vind ik chroom beter staan (denk ik), maar wat vinden jullie? Nee, een embleemloze gril is geen optie!