30-08-2007, 16:53
|
|
Volksforum Aandeelhouder
|
|
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
|
|
Voor zet je ze gewoon onder het subframe, dat is dat grote "framewerk" tussen de draagarmen. Achter zet je ze onder de achteras. Kan soms niet zo handig zijn maar je zit met een verder vrij zachte bodem. Het handigste is om ze zo dicht mogelijk bij de schanieren te zetten. Als je bijvoorbeeld met de remleidingen bezig moet. Anders gewoon zo dicht mogelijk bij de achterwielen.
Op de foto, de buitenste rondjes zijn de krikpunten. Dat middelste rondje in het subframe. Als je een smalle werkplek hebt, krik dan eerst de ene zijde zo hoog mogelijk op. Steun eronder en dan de andere zijde omhoog. Moet je alleen wel onder de auto liggen...
En ja, je subframe zal niet doorbuigen als dat als krikpunt gebrukt.
Wat ga je eraan doen dan? Als je zo nodig onder de auto moet wezen? Ik wist ook niks van VWtjes toen ik begon met sleutelen. Enkel mijn goede technische inzicht en een garage die altijd dicht kan als ik ff niet verder wil hebben mij al veel geleerd
|