Ik heb een probleem met de VR6.
Probleem was al toen ik 'm kocht: zo nu en dan bokt de motor geweldig bij het optrekken in 1, 2 of 3. Altijd tussen de 1500 en 2500 toeren, daarboven geen centje pijn. Het is dan net alsof de ontsteking stopt, en dat steeds voor een halve seconde met een halve seconde interval.
Als ik dan de koppeling intrap en volgas geeft lijkt het precies alsof de motor van de begrenzer staat te springen, dat effect...maar dus op veel lagere toerentallen.
De vorige eigenaar zei dat hij uitgelezen was bij de VW dealer en het aan de krukassensor lag (pulsgever). Die heb ik inmiddels vervangen (nieuw en origineel), alleen was helaas door een of andere prutser de originele stekker van de motorkabelboom geknipt
Ik heb dus de bedrading van de nieuwe sensor aan de kabelboom moeten solderen (wel alles geisoleerd natuurlijk).
Nu heb ik zowiezo een vraagteken: ik weet niet 100% zeker dat de bedrading correct is aangesloten. De stekker zit nog wel aan de sensor, maar uit de motorbedrading komen 3 losse draden met de kleuren rood, groen en zwart.
Kan iemand spieken of in een schema opzoeken wat de juiste pinvolgorde is?
Of is dit bokken toevallig een bekend probleem voor iemand?
Heeft iemand misschien een bobine en computer te leen, zodat ik wat kan trouble-shooten?