View Single Post
  #24  
Old 04-06-2004, 09:15
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by chico
merkte je het duidelijk dan dat ie minder goed remde? een vriend van me is vw monteur en zegt dat het echt onzin is en dat je dat pas moet gaan doen als je vaak op een circuit gaat racen met topsnelheden.


VW dealer monteurs kunnen en weten niks, maar uitzonderingen zijn er natuurlijk alijd.
VW monteur hier uit de buurt brengt zijn Golf 3 1.8GT naar de tuner omdat hij zelf de DTA troep er niet op kan schroeven. Hij is 4000 euro verder en heeft 140 PK, oftewel gooi er een sloop 16V blok in van 100 euro en hou 3900 euro over voor leuke dingen.
Mijn mening: 239 mm remmen (geventileerd of niet) remt NIET!
Ik zou voor scirocco 16V remmen gaan (256 mm) dit past of voor G60 remmen (280 mm) maar dat past niet zomaar.

Ik heb op mijn auto voor G60 remmen, achter GTI 16V achteras en remmen en rondom Goodridge staalomvlochten remslangen. Afvullen met Super Racing Blue olie van ATE. Remt echt super. Trouwens nog met 1.6 hoofdremcilinder en bekrachtiger, maar ik zie geen noodzaak dit te vervangen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote