yo Yo YO! The sjampoo is awake!
ok.. Vulhals is rot.. fijn. Heb ik nog NOOOOIT eerder meegemaakt...
Ik weet niet hoe Michiel en Mark-o-polo op t lumineuze idee komen 'ff' een tank te scoren op de sloop, want ik zie NIET dagelijks Polo'tjes 1 op de sloop staan, (zelfde tank als Derby en Audi50)..
Maar goed: Wellicht weten zij, wat ik niet weet,. en dat is dat de tank van een Polo 2 (eerste 6 jaar: 36 liter inhoud) gewoon past onder een Polo 1/Derby1/Audi50 ? Ik weet t niet: ik heb t nooit getest, ik heb ze wel eens naast elkaar gehouden, en de vulhals is toch wel anders van een polo 2 (rest van de tank is wel gelijk).. misschien dat t pas te maken is?
de vulhals zit bij de Polo gewoon VAST aan de tank. Een losse vulhals scoren is dus geen optie (zoals Christiaan opperde).. helaas.
Er zijn echter een aantal mogelijkheden.
-kneedbaar staal erom heen bouwen (nieuwste ontwikkeling: Marcel Statz rijd er al weer een jaar tevreden mee rond)
-Rotte deel vervangen voor flexibele slang (dus een oplossing zoals de Golf 1 het standaard heeft. maar dat gaat eigenlijk alleen goed als je geen grote bocht hoeft te maken (of je moet een beter flexibeler slang vinden: die ik gebruikte knikt dubbel in de bocht);
Plaatje: stukje rubber (met de vulhals die er nog in moet worden geschoven)
Dit gebeurde er toen ik een te groot stuk wilde vervangen:
in de bocht (waar ie toch al knikte) scheurde de slang door lomp gedrag van ondergetekende (in poging knik eruit te krijgen)..
Maar goed: niet ontmoedigen:
Waar de hals rot is, is waarschijnlijk op de plaats waar je er het slechts bij kunt. Beste: Tank eronderuit halen (achteras moet eigenlijk ff los: 1 grote bout op scharnierpunt; Het 'bokje' (3 bouten) liefst laten zitten.) en dan Roest-o-reren!